Druhá největší čínská automobilka Dongfeng se již na českém trhu zabydlela a má zde širokou prodejní a servisní síť. Nové hybridní SUV je vítaným oživením nabídky.
Není to tak dávno, co jsme v redakci měli zapůjčené nádherně červené (a ještě lépe tvarované) SUV T5 EVO od čínského Dongfengu. Druhá největší čínská automobilka s více než padesátiletou tradicí ve výrobě automobilů před dvěma lety vstoupila na náš trh a začala tady budovat kompletní prodejní a servisní síť. Jednou z podzimních novinek pak bude hybridní verze, odvozená právě od zmíněného SUV T5 EVO, a my se na ni podíváme nyní společně.
Čechům se T5 EVO v červené barvě opravdu líbila
Úvodem bych se ale rád ještě vrátil k oné poznámce o dokonalých tvarech, zmíněné v předchozím odstavci. Byly to totiž právě tvary elegantní karoserie rudě červeného SUV, které nám při každém zastavení na kávu či jen tak ve městě na zmrzlinu zajišťovaly v podstatě neutuchající zájem veřejnosti a řidičů. Mnozí se nakonec osmělili a přišli na „kus řeči“ zeptat se, co je to vlastně za automobil. Jako druhý, vcelku logický dotaz pak většinou následovalo ono obligátní „a za kolik to je k mání“.
S odpovědí, že jde o čínský Dongfeng, jsme uspěli tak v polovině případů, přece jen ten název zní (pro české ucho) opravdu poněkud exoticky, navíc Češi obecně zatím o čínských automobilkách nemají moc velké povědomí. Zato s cenou (tehdy jsme uváděli kolem 800 tisíc, neb přesná cena ještě nebyla stanovena, byly to první kusy T5 v Čechách) jsme se dočkali i nabídky na přímo odkoupení testovacího, novinářského vozu. Jak se smál můj kolega, stačilo si někde sednout na kávu, sepsat kupní smlouvu a „královsky se rozdělit na půl“.
Test čínského SUV jsme pojali opravdu netradičně
Novinářská auta se však neprodávají, ta se především testují. A my jsme tehdy náš projekt „T5 EVO v AutoŽivě.cz“ pojali opravdu velkoryse, neb jsme chtěli zjistit, co je pravdy na pochvalných recenzích (speciálně na jízdní vlastnosti a vůbec celkový jízdní projev), které T5 předcházely a které se k nám pochopitelně donesly. Neměli jsme totiž iluze o tom, že by si jak čínský výrobce, tak evropský, případně i český dovozce nedokázali pár pozitivních článků zajistit. A tak jsme zvolili malinko netradiční způsob.
Zavolal jsem Davidovi Kubrtovi a předestřel mu svůj nápad. „Ty chceš jezdit v Sosnové s čínským SUV s jedna-pětkou motorem? Upadnou tomu kola v první zatáčce.“ Kdo trochu Davida a jeho komentáře znáte, jistě mi potvrdíte, že tato formulace je pořád ještě velmi mírná. Tedy mírná na to, co je občas schopen pronést na adresu auta, které má před sebou. Tuhle jsem se mu smál, že ani nemá smysl „vypípávat“ video z jedné z prohlídek, že tam to pípání může nechat po celou dobu. A ušetří se za práci ve střižně.
„Nechci v Sosnové jenom jezdit. Chci to SUV postavit proti Mercedesu“
Moje odpověď ale byla jasná: „Ne, já ho nechci jen protáhnout v Sosnové. Já chci, abychom ho tam přímo na místě porovnali s tvým Mercedesem“. Pro neznalé: Kubrt jezdí povětšinou v osmiválcové G63 AMG. V telefonu tehdy následovalo hrobové (a notně dlouhé) ticho, až David konečně promluvil: „Ty ses úplně zbláznil.“ Nezbláznil, a zbytek už je historie. My jsme to totiž opravdu zkusili. „Blbnuli“ jsme tehdy v Sosnové celé odpoledne, výsledek by se dal shrnout do tohoto Davidova citátu:
„To auto se chová a vůbec jede nečekaně dobře, dokonce bez ohledu na to, jaká je na něm cenovka. Popravdě nevědět, že je z Číny, budu podvozek hádat spíše na velmi dobře odladěné BMW. Nebo některé ze sportovních Audi.“ David Kubrt
Nový Dongfeng T5 EVO HEV – technické údaje
- Zdvihový objem motoru: 1 500 ccm
- Typ paliva: Hybridní
- Výkon spalovacího motoru: 125 kW / 170 koní
- Točivý moment: 280 Nm
- Výkon elektromotoru: 55 kW / 75 koní
- Točivý moment elektromotoru: 300 Nm
- Baterie: Li-Ion, 2 kWh
- Systém pohonu se 3 režimy (Eco – Sport – Normal)
- Objem palivové nádrže: 55 l
- Kombinovaná spotřeba: 5,3 l / 100 km
- Délka: 4 595 mm
- Šířka: 1 865 mm
- Výška: 1 680 mm
- Rozvor: 2 715 mm
- Rozměry pneumatik: 235/55/R19
To je od Kubrta kompliment nad jiné a dokazuje to mj. i video z jízdy, které jsme tehdy pořídili. Pod kapotou tehdy byla klasická, již zmíněná „jedna pětka“. Prima motor, ale nic extra. Od podzimu však bude v prodeji stejný motor s mildhybridní sestavou, nebývale velkou 2kWh baterií, a především velmi zajímavou spotřebou 5,3 litru na 100 km. Ke které vám notnou měrou dopomůže právě zmíněný hybrid, stejně jako k citelně lepší (a plynulejší) akceleraci. Hybridní model má také mj. vylepšený interiér a nová, opravdu komfortní a kůží čalouněná sedadla.
Přičemž to řidičovo je elektricky nastavitelné v 10 směrech, ventilované a pochopitelně i vyhřívané. Všechny ostatní příjemné vlastnosti T5 EVO zůstaly zachovány. Z nich bych „vypíchnul” dvě: rozvor 2 715 mm, který je na kompaktní, pětimístné SUV velmi slušný (pro srovnání Škoda Karoq: 2 638 mm) a zajišťuje dostatek místa na zadních sedačkách, tou druhou je bohatá výbava (připlácí se jen za metalízu snesitelných 16 490 a za LED světlomety skromných 9 490 korun)
A na hybridní model i záruka, která je na 3+2 roky nebo 150 000 km a je zahrnuta v ceně. Ta činí dle oficiálního ceníku 919 000 korun – a my se již nemůžeme dočkat na test hybridu T5 EVO HEV. I s dalším videem. Zůstaňte s námi, jsme AutoŽivě.cz