Na našem trhu velmi dobře „zabydlená“ automobilka Dongfeng i s rozsáhlou sítí servisů a prodejen přichází s mimořádnou edicí svého oblíbeného SUV. A má co nabídnout.
U některých značek se pomalu stává tradicí, že vždy s blížícím se koncem roku představí speciální edici některého ze svých oblíbených modelů, začasto ve výhodné kombinaci ceny a nabídnuté výbavy. Snad aby zákazníci nezapomněli, snad aby se mohly rozdat „malé dárky“ ještě před adventním obdobím, kdy již na větší promo akce spojené s automobily nebývá příliš času. Neb lidé mají zkrátka jiné, předvánoční starosti. Nejinak je tomu i u dovozce čínské automobilky Dongfeng, společnosti Plastonic. Pojďme se na jednu jejich nejnovější „limitku“ podívat společně.
Lehký motor i prémiový design v jednom balení
Nemohu při té příležitosti pochopitelně opomenout náš test, v němž jsme „té pětku“ od Dongfengu nedávno měli. Po opravdu důkladném týdenním zkoušení jsme dospěli k názoru, že zavedené „SUV značky“, mezi něž řadíme na českém trhu zejména korejskou dvojici KIA/Hyundai a pochopitelně i tuzemskou Škodu, mají speciálně v tomto modelu konkurenci, se kterou musí počítat. Jakkoli není vybavena Čechy tak oblíbeným dieselovým motorem, ve všech ostatních parametrech je stávajícím lídrům trhu důstojným soupeřem, a v mnohém je i předčí.
A nakonec ani pohonná jednotka pod kapotou T5 EVO není žádné „nedochůdče“. Díky relativně malému objemu 1,5 litru je celohliníkový zážehový motor poměrně lehký a nezatěžuje tak zbytečně přední nápravu. A přispívá k dobré ovladatelnosti a ochotě měnit směr dle pokynů řidiče, není to zkrátka litinový „ingot“, se kterým se auto cítí nejlépe při jízdě rovně podle přímky. S výkonem 145 kW a točivým momentem 285 Nm (přenášených na přední kola přes 7stupňový dvouspojkový automat) opravdu nebudete ani tou nejmenší brzdou provozu, to vše při kombinované spotřebě 6,8 l. Opět, výhoda menšího motoru.
Dragon edice s mimořádnou výbavou
My jsme v testu jezdili s identickým motorem za 7,3 litru průměrně, a to jsme T5 EVO opravdu nijak nešetřili. Pohotovostní hmotnost kolem 1 650 kilogramů je na relativně velké auto (4 569 x 1 875 x 1 690 mm) velmi slušná a svědčí mimo jiné o promyšlené konstrukci, při které se zvažuje každý kilogram navíc, obrazně i doslova. Navíc s designem, za nějž by se nemusela stydět jakákoli prémiová značka, včetně Porsche. A při zachování bohaté výbavy, která je u speciální „Dragon“ edice mimořádně bohatá, ostatně posuďte sami. Pro lepší pochopení, jde o vrcholovou verzi výbavy, jako má například populární Škoda – Laurin & Klement.
Interiér totiž nabízí luxusní kožená, vyhřívaná a ventilovaná sedadla (u řidiče i s masážní funkcí) a množství elegantních zakřivených prvků, které vytvářejí sportovní a mladistvou atmosféru. O prvotřídní zvuk se stará audio SONY s deseti reproduktory a subwooferem. Infotainment vozu je vybaven dvěma 10,25palcovými propojenými obrazovkami, které poskytují plynulé uživatelské rozhraní. Tento multimediální systém nabízí různé funkce, jako je navigace, připojení mobilního telefonu, handsfree volání či ovládání klimatizace, čímž zvyšuje komfort během jízdy.
Technické údaje DongFeng T5 EVO Dragon Edition
Druh paliva | benzín |
Emisná norma | Euro 6 |
Typ převodovky | DCT 7stupňová |
Zdvihový objem (cm³) | 1 481 |
Výkon motoru (kW) | 145 |
Točivý moment (Nm) | 285 |
Max. rychlost (km/h) | 180 |
Délka / šířka / výška | 4 569 / 1 875 / 1 690 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1 665 |
Rozvor (mm) | 2 715 |
Počet sedadel | 5 |
Objem palivové nádrže (l) | 55 |
Kombinovaná spotřeba WLTP (l) | 6,8 |
Pohon | přední kola |
Rozchod kol (mm) vpředu/vzadu | 1 600 / 1 595 |
Maximální povolená hmotnost (kg) | 2 025 |
Maximální hmotnost přívěsu brzděného/nebrzděného (kg) | 1 500 / 750 |
To vše za ceníkovou cenu 829 000 Kč, která mi s ohledem na nabízené parametry přijde jako poměrně zajímavá. Ostatně, jak to vidíte vy? Novou Dacia Duster v plné výbavě koupíte za 680 800 Kč, což už je zajímavý soupeř cenově.