Češi kupují jako o život nové čínské SUV ve speciální „Dračí edici“. Za cenu Dacie mají design Porsche a výbavu Laurin & Klement

Na našem trhu velmi dobře „zabydlená“ automobilka Dongfeng i s rozsáhlou sítí servisů a prodejen přichází s mimořádnou edicí svého oblíbeného SUV. A má co nabídnout.

i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
i Zdroj fotografie: Dongfeng
Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií
                   

U některých značek se pomalu stává tradicí, že vždy s blížícím se koncem roku představí speciální edici některého ze svých oblíbených modelů, začasto ve výhodné kombinaci ceny a nabídnuté výbavy. Snad aby zákazníci nezapomněli, snad aby se mohly rozdat „malé dárky“ ještě před adventním obdobím, kdy již na větší promo akce spojené s automobily nebývá příliš času. Neb lidé mají zkrátka jiné, předvánoční starosti. Nejinak je tomu i u dovozce čínské automobilky Dongfeng, společnosti Plastonic. Pojďme se na jednu jejich nejnovější „limitku“ podívat společně.

Lehký motor i prémiový design v jednom balení

Nemohu při té příležitosti pochopitelně opomenout náš test, v němž jsme „té pětku“ od Dongfengu nedávno měli. Po opravdu důkladném týdenním zkoušení jsme dospěli k názoru, že zavedené „SUV značky“, mezi něž řadíme na českém trhu zejména korejskou dvojici KIA/Hyundai a pochopitelně i tuzemskou Škodu, mají speciálně v tomto modelu konkurenci, se kterou musí počítat. Jakkoli není vybavena Čechy tak oblíbeným dieselovým motorem, ve všech ostatních parametrech je stávajícím lídrům trhu důstojným soupeřem, a v mnohém je i předčí.

Superlevné SUV okouzlilo Čechy: Za chvíli ho uvidíte na každé silnici. Cena z říše snů, děsí Škodu i Dacii

A nakonec ani pohonná jednotka pod kapotou T5 EVO není žádné „nedochůdče“. Díky relativně malému objemu 1,5 litru je celohliníkový zážehový motor poměrně lehký a nezatěžuje tak zbytečně přední nápravu. A přispívá k dobré ovladatelnosti a ochotě měnit směr dle pokynů řidiče, není to zkrátka litinový „ingot“, se kterým se auto cítí nejlépe při jízdě rovně podle přímky. S výkonem 145 kW a točivým momentem 285 Nm (přenášených na přední kola přes 7stupňový dvouspojkový automat) opravdu nebudete ani tou nejmenší brzdou provozu, to vše při kombinované spotřebě 6,8 l. Opět, výhoda menšího motoru.

Dragon edice s mimořádnou výbavou

My jsme v testu jezdili s identickým motorem za 7,3 litru průměrně, a to jsme T5 EVO opravdu nijak nešetřili. Pohotovostní hmotnost kolem 1 650 kilogramů je na relativně velké auto (4 569 x 1 875 x 1 690 mm) velmi slušná a svědčí mimo jiné o promyšlené konstrukci, při které se zvažuje každý kilogram navíc, obrazně i doslova. Navíc s designem, za nějž by se nemusela stydět jakákoli prémiová značka, včetně Porsche. A při zachování bohaté výbavy, která je u speciální „Dragon“ edice mimořádně bohatá, ostatně posuďte sami. Pro lepší pochopení, jde o vrcholovou verzi výbavy, jako má například populární Škoda – Laurin & Klement.

„Přivezeme Čechům moderní auta z Číny za české ceny,“ říká importér DongFeng. A čísla mu dávají za pravdu

Interiér totiž nabízí luxusní kožená, vyhřívaná a ventilovaná sedadla (u řidiče i s masážní funkcí) a množství elegantních zakřivených prvků, které vytvářejí sportovní a mladistvou atmosféru. O prvotřídní zvuk se stará audio SONY s deseti reproduktory a subwooferem. Infotainment vozu je vybaven dvěma 10,25palcovými propojenými obrazovkami, které poskytují plynulé uživatelské rozhraní. Tento multimediální systém nabízí různé funkce, jako je navigace, připojení mobilního telefonu, handsfree volání či ovládání klimatizace, čímž zvyšuje komfort během jízdy.

Technické údaje DongFeng T5 EVO Dragon Edition

Druh palivabenzín
Emisná normaEuro 6
Typ převodovkyDCT 7stupňová
Zdvihový objem (cm³)1 481
Výkon motoru (kW)145
Točivý moment (Nm)285
Max. rychlost (km/h)180
Délka / šířka / výška4 569 / 1 875 / 1 690
Pohotovostní hmotnost (kg)1 665
Rozvor (mm)2 715
Počet sedadel5
Objem palivové nádrže (l)55
Kombinovaná spotřeba WLTP (l)6,8
Pohonpřední kola
Rozchod kol (mm) vpředu/vzadu1 600 / 1 595
Maximální povolená hmotnost (kg)2 025
Maximální hmotnost přívěsu brzděného/nebrzděného (kg)1 500 / 750

To vše za ceníkovou cenu 829 000 Kč, která mi s ohledem na nabízené parametry přijde jako poměrně zajímavá. Ostatně, jak to vidíte vy? Novou Dacia Duster v plné výbavě koupíte za 680 800 Kč, což už je zajímavý soupeř cenově.

Galerie

Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií

Koupili byste si čínské SUV se spalovacím motorem?

Diskuze Vstoupit do diskuze
59 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články