Instituce varuje: Každý, kdo zde natankuje, bude nemilosrdně ošizený. Tyto čerpací stanice drtí řidiče

Tankování u některých čerpacích stanic se může poněkud prodražit. Rekordem je rozdíl 700 korun na plné 50litrové nádrži. To už je opravdu na zamyšlenou.

i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
                   

Že v cenách paliv hraje roli nejen to, u jakého prodejce paliv nakupujeme, ale také KDE je nakupujeme, je obecně známý fakt. Někdo nad tím mávne rukou, že za „těch pár korun” nestojí za to někam popojíždět. Popravdě jsem si to donedávna myslel taky a spolu s nemalou leností to pokaždé dopadlo stejně: tankuju tam, kam tak nějak rozumně dojedu. Dokud jsem neuviděl výsledky jednoho průzkumu, z kterého jsem si popravdě sednul na ta místa, kde záda ztrácejí své slušné jméno. Ukážu vám vše v následujících řádcích, nenechte se prosit. Tohle vás zřejmě překvapí.

Rozdíl 700 korun na jedné nádrži!

Člověk totiž nemusí mít červený diplom z matematiky na Oxfordu, aby si dokázal spočítat, že při natankování plné nádrže (zde je pro příklad udávaná nádrž 50 litrů, u mnoha aut to navíc může být podstatně více) je cenový rozdíl opravdu frapantní. Tabulky níže ukazují ohromujících 28–29 euro na jedné nádrži, čili zhruba 700 korun. A „sedm stovek” v peněžence mít, nebo nemít je zkrátka rozdíl, který pocítí úplně každý. Ne, tady nejde opravdu o „pár korun”.

1 litr benzínu za 18,91 Kč, nafty za 16,89 Kč. Pumpař zveřejnil ceny, za jaké by řidiči mohli tankovat, kdyby neplatili státní daně

Okres Wiener Neustadt:
Dálnice A2 u Wiener Neustadt:Diesel: 2,129 eurEurosuper: 2,129 eur
Silnice B17 u Wöllersdorf:Diesel: 1,573 eurEurosuper: 1,543 eur
Plná nádrž (50 litrů):Cenový rozdíl : 27,60 eurCenový rozdíl : 29,00 eur

Šokující zjištění zveřejnil rakouský autoklub ARBÖ, jenž konstatuje, že citelně více zaplatí řidiči, kteří k tankování využívají dálniční čerpací stanici. „Toto zdražení nelze srozumitelně vysvětlit. Je to podraz. Ropné společnosti ruku v ruce s čerpacími stanicemi pěkně vydělávají na řidičích. Proto se benzínkám na dálnicích nebo rychlostních silnicích raději vyhýbejte a jeďte tam jen v nouzi!“ uvádí v reakci na zjištění prezident ARBÖ Dolní Rakousko Franz Pfeiffer.

Okres Mistelbach:
Dálnice A5 u Hochleitenu:Diesel: 2,129 eurEurosuper: 2,129 eur
Přímo v Mistelbachu:Diesel: 1,577 eurEurosuper: 1,543 eur
Plná nádrž (50 litrů):Cenový rozdíl : 27,60 eurCenový rozdíl : 29,25 eur

V tomto případě jde o celkem sprosté okrádání

Současně také vyzývá budoucího ministra dopravy, aby zapojil Spolkový úřad pro hospodářskou soutěž, „aby mohl zkontrolovat, jak k těmto do očí bijícím cenovým rozdílům dochází,“ uvedl Pfeiffer. Ano, takto zásadní rozdíl v cenách, kdy na jedné (malé) nádrži je rozdíl 29 euro, nelze vysvětlit horší logistikou nebo dražšími nájmy. Tady jde celkem jasně o brutální zneužití místa a v zásadě jediné možnosti, pokud dojedete s téměř prázdnou nádrží právě na dálniční benzinku. Někam v okolí už totiž většinou nedojedete.

Kolik nabíječek nahradí jednu obyčejnou benzinku? Experti to spočítali, číslo je skandální

Okres St. Pölten:
Na odpočívadle na A1 u St. Pöltenu:Diesel: 2,129 eurEurosuper: 2,129 eur
Přímo v St. Pölten na Porschestrasse::Diesel: 1,569 eurEurosuper: 1,514 eur
Plná nádrž (50 litrů):Cenový rozdíl : 28 eurCenový rozdíl : 29,25 eur

A myslet si, že by to snad u nás bylo nějak výrazně jiné, pochopitelně zavání bláznovstvím. Pravda, cenové rozdíly nejsou tak dramatické, jako je tomu u našich jižních sousedů, přesto si benzinky dokáží „vybrat svoji dálniční daň“ vcelku neomaleně. Každopádně pokud se chystáte do Rakouska: určitě mějte plnou nádrž před cestou po dálnici a určitě se vyhněte tankování na dálničních čerpacích stanicích. Vaše peněženka vám myslím jedině poděkuje. Držím vám palce při zimních i jarních cestách u nás i u sousedů!

Tankujete na dálnicích, nebo raději ušetříte?

Zdroj: ARBÖ
Diskuze Vstoupit do diskuze
76 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články