Reklamy nutí řidičům drahé pneumatiky. V testech přitom vychází lépe ty levné

Jak ušetřit na zimních pneumatikách? Stačí koupit ty levnější, ovšem správné značky.

i Zdroj fotografie: mroach / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Marketingové kampaně masírují řidiče a vtloukají jim do hlavy, že je nejlepší pořizovat si ideálně ty nejdražší zimní pneumatiky. Pouze takové prý zaručují ty bezpečnost na zimních silnicích. Ve skutečnosti ale existuje široká škála příležitostí, jak ušetřit. A přitom jezdit na sněhu a ledu bezpečně, bez obav z rizika.

Levné neznamená nejlevnější, nejhorší, nebezpečné

Skutečně mohou být levné pneumatiky stejně dobré jako ty drahé, prémiové? Odpověď je, že mohou. Je ale třeba hned v úvodu upozornit, že se nejedná o nejlepší gumy na trhu vyrobené někde v čínské provincii ze stlačené tmy. Takové produkty volí jen řidiči se sebevražednými sklony, kaskadéři bez pudu sebezáchovy.

Řeč je o chytrých úsporách. O pneumatikách řekněme ze středního segmentu, který se ovšem, v dobrém slova smyslu, „otírá“ o segment prémiový. Řada prestižních značek totiž nabízí i levnější pneumatiky pod jinou značkou, ovšem s výtečným poměrem ceny a kvality. Je potřeba toto vědět a číst výrobní štítky.

Prémioví výrobci mají levnější produktové řady

Ne každý ví, že třeba Bridgestone vyrábí levné pneumatiky pod značkou Firestone. Že Nokian má značku Nordman. A že Continental má svou značku Gislaved. To je první plus levných pneumatik.  Vznikly jak vývojem, tak výrobou, pod taktovkou renomovaného producenta. To znamená, že jejich kvalita je i tak dost vysoká.

iZdroj fotografie: Pixabay

Navíc je pravděpodobnost, že tyto pneumatiky také spadají pod klasickou, a hlavně vymahatelnou, záruku. Výrobní vady jako je poškození běhounu, vyboulená bočnice, to vše lze lehce vyřešit v rámci reklamace. Dalším benefitem je, že výrobci obvykle po čase přenášejí do svých levných značek to, co bylo před časem uvedeno v prémiovém segmentu.

Záruka, servis, to vše je i u levnějších pneumatik jistotou

Modely Nordman nabízejí v podstatě s odstupem času to, co bylo dříve doménou modelové řady Hakkapeliitta. Pro mnohé řidiče synonymum nejlepší zimní pneumatiky. Bylo by hloupé nevyužít skvělou technologii, byť starší, v levnějším povedení. Příkladem pro nechápající může být Seat Exeo, který byl před lety uveden na trh automobilů jako novinka.

Cenově dostupný sedan pod španělskou značkou nabízel skvělou technologii Audi A4. Byť v té době už staršího modelu. V neposlední řadě je tady fakt, že i když renomovaní producenti nabízejí levné značky, ani u těch nechtějí kazit jméno svého závodu. Takže i cenově dostupnější produkty jsou vynikající kvality. Zákazník má k dispozici stejná práva a zákaznický servis, jako kdyby kupoval drahé obutí. 

Co vy, jak řešíte zimní a letní pneumatiky?

Zdroj: TyreReviews
Diskuze Vstoupit do diskuze
57 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články