Jednou z těch méně viditelných vlastností elektromobilů, o které se sice méně mluví, o to více však přidělává vrásky zejména ekonomům a rozpočtářům na ministerstvech, je minimální finanční výtěžnost každého jednoho elektromobilu. Celkem pochopitelně, u aut se spalovacími motory se dá vcelku stabilně počítat s příjmy ze spotřební daně a DPH z každého litru paliva, pokud si ale někdo „tankuje“ z vlastní fotovoltaiky, zdaníme ho těžko. Co s tím? Zajímavá otázka. Na první odpověď Evropy se nyní podíváme společně. Řidiči elektromobilů státní kasu opravdu nenaplní Když jsem si dělal přípravu na jeden článek a procházel se svými texty k danému tématu, narazil jsem na jeden zajímavý článek pojednávající o tomtéž tématu v Norsku. Stejný problém, jen hodinky posunuté o dva roky dozadu. A tedy ještě před velkým nástupem čínských automobilek do Evropy. Přesto již tehdy v Oslu tušili, že pokud se nestane něco opravdu nečekaného (což se většinou neděje a nestává), budou příjmy do městské, potažmo státní kasy neustále vysychat. A s nimi bude vysychat i kasa samotná. Nic, co by jakéhokoli ministra financí těšilo. Přitom nemáte moc možností, jak ty řidiče ovlivnit. Budete za nimi chodit a prosit je, aby vám něco přispěli daněmi do státní kasy, když si … Pokračování textu Máte diesel nebo benzín? Neprodávejte ho. Elektromobily budou platit daň 1 Kč za každý ujetý kilometr, chystá se změna
Pro vložení na váš web používající WordPress, zkopírujte a vložte tuto adresu URL
Pro vložení obsahu, zkopírujte a vložte tento kód na váš web