Evropa je lídr v prodeji elektromobilů. A to jsou země, kde je nesnáší

                   

Když se řekne elektromobil, tak se mnoha Čechům začne svírat ruka v pěst. Ano, právě Česká republika je jasnou ukázkou toho, kde zatím elektrická auta nejsou spojena s velkou budoucností. Většina lidí je nechce a obrací se k nim zády. Všechny země v Evropě ale nejsou jako Česko. A to potvrzují nejenom statistiky prodejnosti elektrických aut v jednotlivých státech, ale potvrzují to i data poradenské společnosti PwC. Ta přišla se zajímavými fakty, které se týkají prodejnosti čistě elektrických aut.

Nejvíce elektromobilů se prodá v Evropě

Data společnosti PwC mluví zcela jasně. V prvním čtvrtletí letošního roku, tedy za měsíce leden, únor a březen se prodalo nejvíce elektromobilů právě na území Evropy. Když se podíváme také na konkrétní číslo, tak je to 79 300 čistě elektrických aut, která našla během těchto tří měsíců své nové majitele.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Tato čísla ukazují, že se Evropě podařilo předběhnout Čínu, kde se za stejnou dobu prodalo 77 256 elektrických vozidel. Rozdíl je zde sice jenom zanedbatelný, ale i tak je to pro Evropu úspěch. Nutno však také dodat, že letošní čísla mohou být lehce ovlivněny problémy s koronavirem a tím, jak se jednotlivé trhy vlivem bezpečnostních opatření omezovali. Když ale Čínu a Evropu porovnáme ještě s Amerikou, tak podle dostupných dat je patrné, že v USA jsou v porovnání s oběma kontinenty prodeje zhruba na polovině.

Stačilo pět hlavních trhů

Aby se Evropa dostala na první pozici z hlediska prodejnosti elektromobilů, stačilo málo. A to v podstatě jenom pět hlavních trhů. Tedy pět zemí, kde elektrická auta jdou na odbyt více, než kdekoliv jinde. Jedná se o Německo, dále se jedná také o Francii, zapomínat nelze také na Velkou Británii a vše je třeba doplnit ještě Španělskem a také Itálií. To je pětice zemí, které se na tomto prvenství podepsali nejvíce. Pochopitelně něco přidaly i země ostatní, včetně České republiky, ale vzhledem k minimální oblibě elektrických aut u nás je jasné, že to byly spíše nižší čísla.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Dá se očekávat, že Čína Evropu znovu překoná.

A jak by mohlo vypadat následující čtvrtletí? Zde se očekává, že by Čína Evropu v prodejnosti zase překonala. Důvodem je především celkový vývoj spojený s koronavirem. Zatímco v Asii už je patrně to nejhorší pryč, Evropa vše teprve rozvolňuje a tak bude nějakou dobu trvat, než se vše vrátí do starých zajetých kolejí. A nejde jenom o jediný důvod, proč může Čína získat výrazné prvenství.

V zemi bude stoupat prodejnosti díky dotacím, které má v plánu tato země i nadále ponechat. Ta se týkají nejenom plnohodnotných elektromobilů, ale také plug-in, nebo klasických hybridů. I když jsou všechny tyto vozy obecně dražší než ty benzinové a naftové, tak právě díky dotaci by mohlo být jejich pořízení i podstatně výhodnější.

i

Jedno ze sedmi aut v Evropě využívá elektřinu

Výzkum společnosti PwC však ukázal ještě jednu zajímavou novinku. A to podíl vozidel s elektřinou oproti těm, které mají pod kapotou jenom naftový nebo jenom benzinový motor. Z výzkumu vychází, že jedno ze sedmi vozidel v Evropě je buď čistě elektrické, nebo je takzvaným hybridem. V obou případech tedy vozem, který využívá ke svému provozu ať už plně, nebo částečně elektřinu.

Když se podíváme na jasné lídry trhu, tak u plnohodnotných elektromobilů je to bez diskuze Renault Zoe. Když se podíváme na hybridní segment, tak zde zcela jasně dominuje známý Mitsubishi Outlander PHEV. Tedy velmi populární plug-in hybrid.

Diskuze Vstoupit do diskuze
90 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články