Salámová metoda je nebezpečná věc. Nemám ji rád, a popravdě jen velmi těžce se dá odhalit. Nejprve proběhne pár kroků, aby si to člověk mohl uvědomit. Takzvaně na první dobrou to prostě odhalit nejde. Jde o to, že k zavádění určitých principů dochází postupně tak, že dotčený člověk je ochoten akceptovat změnu ve více drobných krocích spíše než naráz jako blesk z čistého nebe. Někdy jde o relativně přirozený vývoj věci. Bezpečnost na prvním místě, ale všechno má své meze Popřípadě o kombinaci obojího. Tak jako v případě zavádění bezpečnostních systémů do aut. Začalo to bezpečnostními pásy. V pořádku, proti těm nelze nic namítnout. Pak se přidaly airbagy, také v pořádku. ABS? Ano, funguje to v autech řidičů, kteří neumí pracovat s brzdami. Prodlužuje to sice brzdnou dráhu, ale pro lidi je to ok. Tohle všechno bylo kdysi dobrovolné, dnes je to v autech povinné. ESP? Je tam. A tak bychom mohli pokračovat, z původního stroje stoprocentně ovládaného člověkem je cestovní prostředek, jenž dělá řadu činností bez přímého vlivu člověka. Salámovou metodou se do aut dostaly systémy, které do určité míry řídí za řidiče. A bude hůř. Řidičům po celé Evropské unii se brzy změní jízda v jejich automobilech opět zásadním způsobem. Pokud je vám, tak jako mně, … Pokračování textu EU nařídila, nová povinnost už platí: Týká se i českých řidičů. Auta nás budou od 7. 7. 2024 sledovat a „kecat“ nám do řízení
Pro vložení na váš web používající WordPress, zkopírujte a vložte tuto adresu URL
Pro vložení obsahu, zkopírujte a vložte tento kód na váš web