Crash testy se obvykle provádějí při výrazně nižších rychlostech a použitá auta jsou moderní, s airbagy a dalšími řešeními na ochranu životů a zdraví lidí. V tomto případě se však experimentální podmínky blíží reálnému světu.
Crash test v rychlosti 200 km/h je ojedinělý
Evropské a americké nárazové testy se provádějí při rychlostech do 65 km/h. Automobily však dokážou vyvinout výrazně vyšší rychlosti. Autoři kanálu videa, kteří se dlouhodobě věnují bezpečnosti na silnici se rozhodli provést experiment při rychlosti 200 km/h.
Crash test simulující reálnou situaci
Pro crash test použili Opel Omega druhé generace vybavený systémem dálkového ovládání. Na dlouhé dráze přístroje ukazují, že sedan zrychluje na 208 km/h, a poté zasáhne narazí do stojícího městského autobusu. Dron a několik kamer zaznamenávají srážku ze všech úhlů.
Srážku by pravděpodobně nikdo nepřežil
Škoda na voze Opel je obrovská. Přední část stroje je rozdrcená a zploštělá. Zadní dveře cestujících jsou sotva viditelné a z předních je pouze hromada šrotu. Kufr je jediná část sedanu, kterou lze stále rozpoznat. Jak je vidět, člověk by tomto autě nemohl přežít ani na zadním sedadle.
Ani cestující v autobusu by nedopadli dobře
U autobusu není situace o moc lepší. Kolize rozbije jakýkoli skleněný povrch ve vozidle, včetně čelního skla. Figuríny umístěné na začátku experimentu kolem místa dopadu jsou rozptýleny po celém interiéru. Jedna z nich dokonce visí ze střechy. Pohled na devastující následky je hrozivý.