Modifikace GAZ-31013 se poprvé objevila na silnicích SSSR v roce 1982. V té době v zemi neexistovaly tak silné vozy, a právě z tohoto důvodu se rafinované sedany staly mezi státními zaměstnanci velmi populární. Místní tehdy dali silné Volze přezdívku Stíhačka.
Hlavní rozdíl oproti klasické GAZ-3102 je skryt pod kapotou Volhy. Modifikace pro tajné služby je vybavena motorem V8 o objemu 5,5 litru s výkonem 195 koní, zapůjčeným od GAZ-13 Čajka. Výkon z pohonné jednotky na kola převádí třístupňová automatická převodovka. pracuje. Sedan zrychlí na stovku za 13 sekund. Maximální rychlost vozu je 170 kilometrů za hodinu.
Nedokončená renovace
V polovině 90. let minulého století byla Volga z fotografií vyrobena pro ruské ministerstvo zahraničí, konkrétně pro útvar, který se staral o prezidentskou bezpečnost. O několik let později se sedan dostal do rukou nového majitele, který doufal, že vzácnou verzi zrestauruje, ale renovaci se mu nepodařilo dokončit. Výsledkem je, že GAZ-31013 získal současný vlastník.
Auto na prodej je v dobrém stavu. Na černé karoserii vozu nejsou žádné viditelné vady a interiér je vyroben z černé a bílé umělé kůže. Soudě podle fotografií Volze chybí vnitřní obložení vložek dveří, část kabeláže byla odstraněna a spodní část je překrytá.
Na tachometru pouze 55 000 km a slušná cena
Podle prodávajícího si však „Stíhačka“ uchovala všechny původní přístroje i motorové části a je ve výborném stavu. Pokud je údaj na tachometru pravdivý, pak 26leté Volha ujela během svého provozu pouze 55 000 kilometrů. Současný majitel je připraven se s tímto vzácným sedanem rozloučit za 20 000 EUR, v přepočtu necelých 524 000 Kč.