Načapali jsme u Lidlu největšího nepřítele Škodovky, mělo to dohru. Čínská konkurence překvapila nečekaným detailem

Někdy se podaří u Lidlu natrefit na opravdu zajímavé auto. A někdy se podaří natrefit i na fotografa, co je tak trochu paparazzi. I když k tomu měl možná nakonec důvod.

i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
                   

Nákupy v mém oblíbeném řetězci s modrožlutým, výrazným logem mají hned několik bonusů. Jednak si samozřejmě, jako většina z nás, rád doplním ledničku. Stačí mi k životu poměrně málo, ale možná tím spíš si dávám záležet, co nakupuji. Pro mých devět koček, u kterých pravda někdy nevím, jestli bydlí ony u mne, nebo já u nich, není Lidl příliš populární, mají své favorizované e-shopy s větší (a kvalitnější) nabídkou. Zbývá tedy těch pár věcí pro mne. A občas velmi zajímavé auto před Lidlem. Nenechte se prosit, tohle vás pobaví.

Nečekaně přistižen u focení „maskované“ X5

Potkal jsem už tedy před Lidlem opravdu leccos, naposledy třeba Nissan R34 Skyline s volantem vpravo (a fascinovaně kolem něj chodil dobře deset minut, snaže se přitom pochopit tvary karoserie a vůbec celé kouzlo, které to auto provází) nebo v „mlokovém“ maskování vyvedenou X5, která stála na onom lehce privilegovaném místě přímo před vchodem. A měl jsem to „štěstí“, že zrovna když jsem auto obcházel s telefonem v ruce, přišel majitel.

iZdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz

S lahví koly a sáčkem s pečivem. Klasický nákup v Lidlu. „Můžu se zeptat, proč si to auto fotíte? A ještě ze všech stran?!“ Na to nemáte moc co říct. Co vám však mohu rozhodně poradit, je, abyste určitě neříkali nic o tom, že jste novinář a chtěli byste ty fotky publikovat. To na mou duši věru ne. Drže se vlastního doporučení jsem tedy zablekotal něco o tom, že se mi ten polep moc líbí a chtěl bych jej na svoji Octavii, tak si to fotím, jak je to moc pěkně udělané.

Majitel, oblečený ve značkové „teplákovce“ a zvící minimálně 1,90 metru a 120 kilogramů, zřejmě usoudil, že jsem neškodný idiot a nemá smysl se se mnou zahazovat a špinit si ruce. A že se raději bude věnovat svým koláčkům a koblížkům. V duchu jsem souhlasil všemi dvaceti. Popřál jsem mu pěkný den a koukal se dekovat, než si svůj smířlivý postoj rozmyslí. Fotka oné X5 vyšla asi za týden v některém z mých článků, a jen jsem se strachoval, aby si to nečetl onen bodrý muž v teplákové soupravě.

Fotograf fotící nové MG3, nebo paparazzi na slečny za volantem?

Nyní to však bylo něco trochu jiného. Vyšel jsem před Lidl, a přesně jsem věděl, co mne tam bude čekat. Nové MG3 jsme měli půjčené na „testovací týden“ a za volantem na mne čekala Klára, věnující se přitom telefonu, obvyklé to činnosti dnešních slečen v každé volné chvíli. A evidentně ji obsah sociálních sítí zaujal natolik, že si nevšimla fotografa, který si rudě vyvedené hybridní mini z Číny fotil podobně nadšeně jako já onu X5. S tím rozdílem, že v bavorském SUV nikdo nebyl, tady za volantem seděla dáma.

iZdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz

Namířil jsem si to k autu, papírovou tašku plnou proviantu na test v jedné ruce a láhev Magnesie v druhé, a zřejmě jsem vypadal odhodlaně a možná i malinko nasupeně, neb fotograf s mobilem v ruce mne okamžitě „zmerčil“, nechal focení a uctivě poodstoupil o dva metry dozadu. Až mi zacukaly koutky, zas tak moc zle jsem vypadat nechtěl. Vida ale Kláru zabranou do telefonu a volné místo kolem ní (jež tam nebylo, když jsem šel do Lidlu), cvaknul jsem si bleskově jednu fotku i já. Tu úvodní k tomuto článku.

Spotřeba 5,5 se zdá nezajímavá, do doby, než zmíníte 200 koní

A dal se do diskuse s fotografem, zatímco jsem ukládal nákup. „Za kolik to jezdí“ byla samozřejmě první otázka, moje odpověď „za 5,5 na 100“ vedla k mírnému protažení obličeje u tazatele, tak jsem odpověď ještě upřesnil: „Ale má to skoro 200 koní a jede to jak z praku.“ Odpovědí mi byl užaslý pohled s doplňující otázkou „Fakt?“, která tazateli zřejmě ujela zcela mimoděk. Bavili jsme se ještě chvilku, Klára nakonec nechala zájemce o MG3 i sednout za volant. Pak se nemohla trefit do nastavení sedačky, když si ji vracela zpátky.

iZdroj fotografie: MG

Jinými slovy: speciálně v této (mimochodem jediné třívrstvé a speciální v celé nabídce barev pro MG3) rudé metalíze budete za objekt zájmu i s malým hybridním MG. To jsme si ověřili nejednou. Bez ohledu na to, kdo je za volantem. Speciálně na slunci lehce měňavá barva autu mimořádně sluší, s pořizovací cenou pod půl milionu českých korun (a speciálním leasingem od ČSOB) jde navíc o celkem dostupnou variantu k téměř 200 koním v „kapesním balení“. V jakékoli barvě.

Viděl bych to jako velmi silného konkurenta naší Fabie. A nejen Fabie. Co tomu říkáte? Uvažovali byste o malém MG z Číny? S 200 koňskými (i když hybridními) silami pod kapotou? Dejte nám vědět do diskuse, děkujeme!

Diskuze Vstoupit do diskuze
80 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články