Najít zachovalý a extra žádaný VW Multivan, a ještě k tomu za férovou cenu, se může jevit jako výborný obchod. Dokud nezjistíte něco o barvách. A ta zachovalost taky nesouhlasí.
„Šestkový“ Multivan do 30 000 euro. Takové bylo zadání Davida Kubrta při další z jeho cest do Německa za prohlídkami ojetých vozů. A nutno dodat, že to není zadání z nejsnazších. V podstatě se vám zúží výběr na základní 2.0 TDI motorizaci o výkonu 110 kW/150 koní. Nic lepšího za ty peníze není k mání (v rozumném stavu). Přesto to pro mnohé z nás nemusí být překážkou na cestě za výhodnou koupí rodinného ideálu od VW, 150 koní může naprosto dostačovat. Pokud tedy ty koně nebudou tak trochu podvádět. Pojďme se na to podívat společně.
Multivan byl (a je) od VW geniální nápad
Davidův zákazník si „Mulťák“, jak se Multivanu s oblibou přezdívá, vybral na jednom z německých inzertních serverů. Na kterých je nabídka opravdu široká, ať už podle stavu vozů, nebo obsahu peněženky každého z nás. Multivan je mimořádně oblíbený model od VW, univerzální „sluha“ fungující skvěle jak pro větší rodinu (nebo třeba jedince s objemnějším sportovním nářadím), tak pro firmu coby firemní vůz, shuttle na svoz hostů do hotelu atd. Zkrátka univerzál tělem i duší.
Není divu, že VW ceny Multivanu drží na poměrně vysoké úrovni už od dob třetí generace, za několik desítek let se marketérům koncernu navíc povedlo vytvořit cosi jako samostatnou Multivan kategorii, zkrátka třídu samu pro sebe, se kterou se každá konkurence poměřuje. A také ji samozřejmě adekvátně „nacenit“. Chcete univerzálnost, spaní pro dva, stejně jako meeting room pro obchodní partnery v jednom? Plaťte. Chcete to celé ještě v patřičně luxusním provedení? Zaplaťte pořádně, ať z toho také něco máme.
Na první pohled jenom levný, na druhý už i zanedbaný
Bílý Multivan, na který se David přijel podívat, nic z těchto luxusních věcí sice neměl, ale na první pohled vcelku ušel. Žádnou Bussines Edition s koženými sedadly a lampičkou nad každým decimetrem čtverečním podlahy za tu cenu také nikdo ani nečekal. Je to adekvátně levné, nebude to úplně „top“. Nevadí, stačí nám to. Jenže. Jenže hned po nastartování se začaly kupit problémy, které zkrátka z inzerátu nemáte šanci pochytit. Možná by každý inzerát mohl mít ještě audio složku.
Motor totiž po naskočení začal nepříjemně syčet, nakonec se Davidově partě podařilo analyzovat závadu ve vlnovci, skrytém v útrobách motoru. Budiž, je to levné. Nicméně to byl jen začátek. Detailnější pohled do interiéru vozu ale začal odhalovat to, co v inzerátu (zřejmě „omylem“) nebylo. Nečekaně osahaný volant, prodřená sedačka u řidiče (neodpovídající kilometrovému nájezdu), okopané a odřené plasty v interiéru… Jako by právě tento Multivan měl za sebou docela krušný život.
Přemalované plasty a serviska z kopírky
Zlom v důvěře nastává, když David objeví přemalování odřených plastů obyčejnou barvou. Zkrátka jste vzali sprej z OBI, nebo dokonce plechovku s nějakým tmavým lakem nebo podobným „skrývačem“, a ty plasty na B sloupcích dole jste „stříkli“. Nebo přetřeli. Štětkou. U auta za 30 tisíc euro? Absurdní. Tak když prodávám něco v tomto levelu, tak snad už zajedu do VW servisu, objednám ty plasty nové a auto tím posunu o několik levelů výše. Tady to ale evidentně nikomu nestálo ani za námahu.
Finální stopku potom milému Multivanu vystavila „serviska z kopírky“. Kdyby to nebylo bráno jako pokus o podvod, tak se snad člověk i zasměje. To jako myslíte vážně? Dobrá, tak my vám dáme peníze také z kopírky. Třeba taky „nic nepoznají“. V tom okamžiku se navíc přestalo věřit i najetým kilometrům, veškerá důvěra zmizela. Zkrátka hochštapler s drahými auty na place a pokusem o podvod na odrbaném „Mulťáku“, co někde jezdil jako taxík. Neskutečné. Jak byste se zachovali na Davidově místě vy? Napište nám do diskuse pod článkem, děkujeme!