Oblíbené i kritizované falešné koncovky výfuku má již dnes mnoho vozidel. Pravá koncovka však není s tou falešnou spojena z jednoduchého provozního důvodu.
U sportovních aut, ale dnes už i u běžných vozidel naleznete falešnou koncovku výuku, na kterou ta pravá není ani připojena. U některých modelů je dokonce zaslepena a výfuk směřuje dolů. Falešná koncovka dává automobilkám možnost mít designový nárazník, kdy koncovka hezky lícuje s hranou nárazníku
Proč není připojena
Falešné koncovky nejsou žádnou novinkou, vyráběly se již před mnoha lety. V dnešní době se vyskytují u mnoha moderních aut a jejich funkce bývá čistě designová. Automobilky jednoduše nechtějí, aby jim z nárazníku koukala trubka, a proto ji schovávají za falešnou koncovku.
Kovové či dokonce plastové koncovky nejsou záměrně připojeny na tu skutečnou. Důvod je jednoduchý. Výfuk se při provozu zahřívá a chladne a tím mění svoji délku. Výfuk se navíc tím, jak se mění otáčky a zatížení motoru, hýbe. Proto nemůže být pevně spojen s falešnou koncovkou, která by pohyb neumožňovala nebo by se mohla poničit.
Díra v koncovce
Zajímavostí také je, že velká část falešných koncovek má ve své spodní části díru. Ta nemá nic společného s pravým výfukem či spalinami. Důvod jejího umístění je také prostý. Při jízdě se mohou do koncovky dostat kamínky a jiné nečistoty, které pak mohou dírou vypadnout ven.
Jedním ze starších vozidel, které falešnou koncovku používalo, byl například Chrysler Le Baron (1988 – 1995). Novějším vozidlem je například Honda NSX, která má falešné oválné koncovky. Dnes se však vyskytují nejen falešné koncovky, ale také falešný zvuk motoru, který je přehrávaný do interiéru.
Jaký máte názor na falešné koncovky?