Ferrari 250 GTE italské policie jde do aukce

                   

Italští řidiči mají pověst těch nejhorších minimálně v Evropě, ne-li rovnou na celém světě. Temperamentní jižané mají slabost pro rychlou jízdu, neberou příliš ohled na ostatní řidiče a na chodce už vůbec ne. A dopravní předpisy obvykle pokládají spíše za vágní doporučení, kterými by se raději měli řídit ostatní. Nepřekvapí tedy, že právě na Apeninském poloostrově mívají dopravní policisté tradičně napilno.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Šedesátá léta v Římě

Zatímco v jiných západních státech rezonovaly v šedesátých letech společností různé studentské nepokoje, v Itálii byl relativně klid. O to větší hukot byl ovšem na silnicích, zejména v Římě a dalších velkých městech. Tady se totiž mezi záplavou mopedů motaly nejen malé Fiaty, ale i pěkně nadupané Alfy Romeo, které dělaly policistům velké problémy. Trochu šikovný řidič v nich totiž policejní hlídce hravě ujel. A policisté pochopitelně v té době neměli takové technické možnosti, jako jejich dnešní kolegové.

Policejní Ferrari

Římské policejní komisařství se nakonec situaci rozhodlo vyřešit razantně a proti síle nastoupit s ještě větší silou. Respektive proti rychlosti ještě větší rychlostí. A tak se do služby dostalo černé Ferrari, konkrétně model 1962 Ferrari 250 GTE 2 + 2 Series II. S takhle luxusním autem ovšem nemohl jezdit každý policista, sám policejní ředitel tehdy vybral čtyři spolehlivé důstojníky, kteří měli jako jediní oprávnění Ferrari řídit. To naštěstí nedostalo klasický policejní nátěr a zůstalo „v civilu“.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Do třetice na prodej

Policejní sbor Ferrari opustilo v roce 1972, kdy bylo prodáno v aukci spolu s přebytečnými zásobami italské armády. Jeho kupec naštěstí moc dobře věděl, jakou vzácnost má v garáži, a tak na autě nic neměnil. Spolu se syny jej namísto toho vozil po světových výstavách. Podruhé auto změnilo majitele v roce 2015 a skončilo v Kalifornii. Teď půjde do dražby potřetí.

Diskuze Vstoupit do diskuze
133 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články