Lidé milují přestavby klasických vozů. Ideálně těch, které sami zažili. No uznejte, kdo doma neměl tuhle Škodovku? Napadlo vás někdy, že vůz, který nabízel vskutku komfortní jízdu při cestě na chalupu, bude jednou přestavený do super dragsteru?
Co všechno stálo za touto přestavbou
Aby se do červené Škody 120 L mohl vměstnat motor o objemu 7,8 litru, který pohání neuvěřitelných sedm set koňských sil, musel se do vozu dát pomocný rám. Přichycený je nad zadní nápravou tak, aby motor mohl čnít nad původní kapotu.Motor se totiž ani tak do zadní partie nevešel, proto jeho část trčí také ze zadního okna.
Pro zadní sedadla tu také moc místa nezbylo
Interiér vozu vzal za své. Aby ne, však dragster vychází z „rodinného vozu.“ Jako správný závoďák přišel také o zadní sedadla. Prostor pro posádku od zadní části vozu je oddělený přepážkou. Řev motoru však posádce moc prostoru pro povídání nedopřeje.
Proměnou prošel také podvozek. Ten se musí nově poprat se silou motoru, která je schopná pokořit hranici z nuly na sto za nějaké dvě sekundy a maximální rychlost má okolo 230 km/h. Motor je tak silný, že dokáže celý zvednout příď automobilu do vzduchu!
A jak tento projekt vznikl?
Za touto bizardní proměnou stojí finská společnost PJP. K tomu si mistři úprav vybrali červenou Škodovku 120 L. Původně se jednalo o dvanáctistovku, která se stala fenoménem tehdejší doby. Tato typická škodovka s tradičními poklicemi na kolech je naprostou raritou, která jistě vstoupí do dějin „historických“ přestaveb vozů. Při tuningu prošel vůz nesčetnými úpravami. A jestli se dílo povedlo? to už posuďte sami v následujícím videu. Fotky z celé přestavby naleznete v galerii níže: