Americký Ford nabízí peníze, pokud k němu přejdete od jiné značky. Jak nabídky využít? Je časově omezená a nebude se opakovat

Prodejci nových vozů bývají velmi kreativní ve snaze „ulovit“ zákazníka, vznikají tak různé pobídky a marketingové akce na podporu prodeje. Speciálně tato je hodně zajímavá.

Ford - nejstarší automobilky světa i Zdroj fotografie: Ford
                   

V době citelně vyostřeného konkurenčního boje nejsou výjimkou pobídky, které by v jiných časech nejenže nebyly možné, ale nad nimiž i dnes zůstává tak trochu rozum stát. Výrobci se zkrátka perou o každého jednoho zákazníka stylem, který nepromíjí omyly a kde není místo na kolegiální a přátelské dohody. Nabídneme ti víc, větší slevy, víc kilometrů v ceně, kartu na palivo nebo výbavu snů. Anebo – anebo ti dokonce zaplatíme, pokud přejdeš k nám. Vážně? To se na to pojďme podívat společně.

Pokud jste v showroomu a prodejce chce prodávat, vyjednávejte

Kdo jste někdy byl v showroomu nad podpisem smlouvy na nový automobil, dáte mi jistě za pravdu, že tradiční „chvilkové“ zaváhání a vzetí si času na rozmyšlenou dokáže občas docela divy. A to jak s cenou, tak i s doplňujícími službami či výbavou k automobilu. S novinářským platem se do této situace pravda často nedostanu, jakkoli si na něj nemohu v nejmenším stěžovat. Ale přece jen: novináři nejsou typickými „okupanty“ showroomů prémiových značek a signifikátory smluv se sedmimístnou cenovkou v předmětu smlouvy.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Majitelé elektromobilů se cítí podvedeni. Nákup vozu na elektřinu označují za nejhorší rozhodnutí v životě

Mám však kamaráda, který v této situaci bývá. A protože oba krom aut holdujeme ještě jízdním kolům, občas si na společné vyjížďce vyslechnu vcelku zábavnou historku. Jako třeba nedávno, kdy (přiznám se po dlouhém přesvědčování z mé strany) se dotyčný kamarád nakonec odhodlal a šel se podívat na možnosti jednoho z modelů s třícípou hvězdou na kapotě. Nebudu tomu autu ani prodejci dělat reklamu, nepíšu PR článek, jen mne zkrátka jejich nabídka samotného zaujala a věděl jsem, že za ty peníze se to vyplatí.

„Time na rozmyšlenou“ vám přinese benefity

Jakkoli „za ty peníze“ znamenalo v tomto případě něco přes půl druhého milionu, což pro mne osobně je zcela mimo jakékoli možnosti. To mi však nebrání poradit a doporučit jiným. Kamarád byl na několika prohlídkách, auto dostal i půjčené na víkend (na malém městě se všichni znají, čili to opravdu nebyl problém) a z jeho nadšených zpráv na WhatsAppu jsem usoudil, že „se to potkalo“. A že by ho to auto opravdu mohlo bavit a dělat mu dobrou službu. A navíc na něj bez problémů má i v hotovosti.

iZdroj fotografie: Ondřej Komárek pro AutoŽivě

Jaké jsou druhy leasingu a financování aut? Ceny v reklamách nekale lákají zákazníky, skutečnost je mnohdy razantně odlišná

Přesto zvolil značkový leasing, jasné podmínky, vše OK. Jako zručný obchodník však těsně před podpisem (s již ověřeným kreditem a schváleným leasingem) malinko „cuknul“ a vzal si ještě time (víkend) na rozmyšlenou. A začaly se dít věci. Zkrátím to: když mi to po docela dlouhém výšlapu na jeden z vrcholů Krušných hor líčil, zatímco jsme u toho oba seděli u malého bistra s „radlerem“ před sebou, smál jsem se tak silně, že mi spíše tekly slzy smíchu než pot z čela. Jakkoli jsme byli oba „splavení“ slušně.

Prodejci mají zásobu triků (a věcí), jak vás motivovat k nákupu

A můj kamarád je navíc výtečný vypravěč. Prodejce mu totiž údajně ještě ten večer zavolal, že pokud se do pondělí rozhodne, nemine ho dárkový set reklamních značkových předmětů. Neboli, trochu cynicky řečeno, taška „merche“. Ale pozor, taška se značkovými předměty od této značky vám velmi stylově obleče část rodiny, pokud ne celou, a pokud třeba hrajete golf, nebude možná nouze ani o bag. Desítky tisíc korun jako dárek? Tady celkem spolehlivě.

BMW zveřejnilo reklamní video, které nažene slzy do očí úplně každému. Včetně vás

Jinými slovy, nejsme u Dacie, byť se low-cost brandu z Rumunska nechci jakkoli dotknout. Ale to zdaleka nebylo všechno. V pondělí se totiž nestalo vůbec nic, můj kamarád dělá byznys třicet let a moc dobře asi věděl, co přijde. A přišlo. Telefonů bylo ještě několik, a když v pátek (tedy po týdnu) nakonec objednávku a smlouvu stvrdil, měl v kufru auta nejen tašky plné reklamních předmětů (včetně kompletního cyklistického setu), ale i pár velmi pěkných (a velkých) modelů, jednu opravdu prima VIP kartu a další „maličkosti“.

Ford hned na stůl položí „litr“. Stačí přijet ve správném autě

A prodejce údajně přímo svítil, když mu to všechno v tom kufru auta ukazoval. Podotýkám, v kombi, a ne malém kombi, čili se slovy kamaráda „už se tam pomalu nic nevešlo“ jsem ten radler skorem vyprsknul smíchy, protože mi bylo jasné, kolik tam toho bylo. Opravdu hodně. Co z toho plyne? Prodejci opravdu potřebují prodávat. A mají v zásobě dlouhou sérii „podpůrných prostředků“, pokud o vás opravdu stojí a pokud opravdu koupit chcete a můžete. A neváhají ji použít.

Ford udělal s Mustangem něco, co měla jeho konkurence udělat už dávno. Výsledek na sebe nenechal čekat

Stejně jako jejich mateřské automobilky. Speciálně pokud jezdíte u konkurence. Americký Ford tak kupříkladu nyní motivuje uživatele jiných sportovních vozů, než jsou právě ty jeho. Pokud si pro nový Mustang do 30. 6. přijedou ve svém Dodge Chargeru, Challengeru nebo Chevroletu Camaro, jako první, co dostanou, bude tisíc „babek“ na dřevo. Neboli tisíc dolarů. Sympatická prémie, jeden by hned věděl, jak udělá svojí drahé polovičce radost.

Stát prodává zabavený Dodge Challenger 5,7 V8 HEMI z trestné činnosti. Je za cenu ojeté Fabie

A i pro nás ostatní, co nekupujeme Mustangy jako na běžícím pásu: vždy se vyplatí vyjednávat a smlouvat. Nenechte se odbýt řečmi o tom, jak právě to vaše auto „je poslední kus v Evropě a zítra jej okamžitě prodáme“. Ne, opravdu nikoli. A pokud kupujete nové, tím spíš. V dnešní době jste jako kupec nového vozu celkem vzácná kategorie zákazníků. A je velmi dobré to vědět. A především: chovat se podle toho. Držíme palce při nákupu a vyjednávání!

Umíte si vyjednat slevu při nákupu vozu?

Diskuze Vstoupit do diskuze
122 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články