Ford si vypůjčil slavné jméno ze svojí pokladnice a vypálil Tesle rybník. Elon musí skřípat zuby

Sebrat legendě její desetiletí budované jméno je celkem riskantní záležitost. Může to znamenat úspěch, ale také fiasko. V tomto případě jsme sami zvědavi, co z toho bude platit.

i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
                   

Řekněme si to rovnou na začátku, ať máme to nejhorší za sebou. Ne, tohle Mustang nikdy nebude. Aspoň tak, jak jsme ho znali doposud. Ne a ne a ne, i kdyby autorovi tohoto článku nakrásně narostly čtyři nohy, kopyta a černá hříva a začal se prohánět po amerických prériích, jak tomu činil původní majitel tohoto vznešeného jména. Tohle je zkrátka marketing. Celkem by mne zajímalo, jaká „aditiva“ si přidávají marketéři Fordu do kávy. Nic slabého to nebude.

Svatokrádež posvátného jména

Protože vzít tak slavné jméno, evokující nezávislost, nespoutanost a pohyb (přesně v duchů amerických mustangů i Mustangů) a přilepit jej „na zadek“ elektrického SUV znamená rezignaci na všechno, co jsem si dosud o Fordu myslel a věděl, nebo jsem si aspoň myslel, že vím. A soudím, že i u Fordu se našli tací, co se začali křižovat, jen co tenhle nápad uslyšeli. A troufám si odhadnout i odpověď dotyčných jedinců z marketing departmentu: „A co máme asi tak dělat?“

iZdroj fotografie: Ford

Přesně tak, co mají dělat. Mají se dívat na Teslu, které asi nejen z pro mne nepochopitelných důvodů tak dokonale válcuje konkurenci, a přitom si opravdu, ale opravdu těžkou hlavu z názvů svých modelů nedělá? Tipuji, že je u Tesly vymýšlí vrátný v závodní kantýně. Tak velmi sofistikované jsou. Pokud tedy alespoň nějak mohou u Fordu proti Tesle zabojovat, a nalákat na zvučné jméno, co udělají? Vyberou si Escort? Nebo Taunus? Fiestu, Focus nebo Mondeo? Ne, vyberou si Mustang.

Mustang z obchodu s elektrospotřebiči

Pochopitelně. Co na tom, že tohle jméno na elektrické SUV pasuje asi podobně, jako by pasovalo Ferrari na rodinné kombi. Jak se ale říká, účel světí prostředky. A navíc, to auto zase není tak špatné. Ford Mustang Mach-E, jak zní celý jeho název disponuje ve variantě se zadním pohonem (a větší baterií = větším dojezdem) výkonem 294 koní a točivým momentem 430 Nm. Akumulátor nabízí kapacitu 91 kWh při spotřebě od 16 do 25 kWh/100km. Dobře, není to bublající „vé-osmička“, ale o to tady momentálně nejde.

A není to ani Mustang, byť se mu grafikou zadních světel, logem s běžícím ořem na volantu nebo na přední masce (tady samozřejmě nikoli „masce chladiče“) snaží přiblížit. Není to (a asi ani nebude) legenda z Bullitova případu se Steve Mc Queenem za volantem, o němž jsme psali. Je to zkrátka konvenční elektromobil, s příjemným designem a snahou využít pro svoji prezentaci cokoli, co může. Uvidíme, jestli mu to v souboji (speciálně s Teslou X nebo VW ID.4) bude stačit.

Galerie

Další 4 fotografie
Další 4 fotografie

Jak se vám „elektrifikovaný“ Mustang líbí?

Zdroj: TopGear
Diskuze Vstoupit do diskuze
53 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články