Dojezdy elektromobilů jsou velkým tématem. A zároveň velkým problémem. I když několik posledních nových aut ukazuje, že dojezd nemusí být zase až tak špatný, u vozů spíše běžných, za rozumnou cenu, je dojezd malý. Otázka tak zůstává jasná. Jak se dá jednoduše a bez vysokých nákladů prodloužit?
Francouzi přišli s řešením
Možný problém se špatným dojezdem elektromobilů se rozhodli vcelku netradičně vyřešit Francouzi. Konkrétně tedy společnost EP Tender, která vymyslela naprosto jednoduchou a na první pohled celkem absurdní inovaci. A tou je přívěs s přídavnou baterií. Ten stačí připojit k elektromobilu a vyrazit na cesty. Díky tomu mu dokáže efektivně prodloužit dojezd a vůz se tak může stát mnohem praktičtější, než je tomu ve chvíli, kdy jeho sériová verze opustí výrobní halu.
Baterie s dostatečnou kapacitou
I když se tento nápad jeví na první pohled jako absurdní, je třeba říci, že své přednosti má. Přívěs totiž nabídne akumulátor o kapacitě 60 kWh, což rozhodně není málo. Při snaze o úspornou jízdu je možné získat u průměrného elektromobilu dojezd i 300 kilometrů navíc. Kromě toho daný přívěs není nijak velký a tak automobil až tak neprodlužuje a nedělá ho méně praktickým na cestách.
Nejsou na prodej, ale na pronájem
Smysl použití těchto přívěsů s dodatečnou baterií dává smysl i ve chvíli, kdy se začíná mluvit o jejich praktickém využití. Nemělo by totiž jít o přívěsy, které si majitel elektromobilu kupuje, aby prodloužil dojezd. Tyto vozíky s baterií by měly být v budoucnu pronajímány. Mohly by být dostupné třeba na čerpacích stanicích. Majitel elektrického vozu si je pronajme, zapřáhne a může pokračovat v jízdě. Na jiném místě vozík vrátí, či vymění za jiný, plně nabitý. Ano, toto už smysl začíná dávat. Stanovena už je první cena takového pronájmu, který by měla být 34 EUR na dobu jednoho dne. Ani to není až tak špatné.