Problém současných elektromobilů je hlavně v dojezdu, který může být pro řadu lidí nedostatečný. Vyřešit se dá buď pravidelnými zastávkami a dobíjením, nebo pomocí věci, se kterou přišla francouzská společnost EP Tender. A touto věcí je přívěs, který obsahuje baterii. Jednoduché řešení tak může prodloužit dojezd více, než čekáme.
Výrazné navýšení dojezdu
Řešení navržené společností EP Tender může skutečně výrazně zvýšit dojezd elektromobilu, jelikož v poměrně kompaktním přívěsu jsou ukryty baterie s celkovou kapacitou 60 kWh. V závislosti na spotřebě elektromobilu to může být i několik stovek kilometrů dojezdu navíc. Například u vozu Renault Zoe může v tu chvíli dojezd činit až 800 kilometrů, což je podobné, jako u spalovacího vozu s plnou nádrží.
Jenom, když je potřeba
Toto řešení v podobě přívěsu s baterií má pochopitelně výhodu také v tom, že se dá připojit jenom, když bude potřeba. Na běžné kratší cesty není nutný, ale při delším cestování lze dojezd elektromobilu výrazně navýšit a tak lze jednoduše eliminovat obavy z toho, že se cesta výrazně prodlouží vlivem nabíjení, nebo že nebudeme schopni najít vhodnou nabíječku k dobití.
Doslova neomezené cestování
S bateriovým vozíkem od EP Tender by se však dalo cestovat i s elektromobilem doslova neomezeně, bez jakéhokoliv dobíjení. To proto, že firma počítá s pronájmem tohoto řešení. Vozíky by tak mohly být k dispozici třeba na čerpacích stanicích a dalších místech. Zájemce by si ho pronajal za částku 34 EUR na den a mohl by vyrazit. A takto by mohl vozíky průběžně měnit, stále jezdit na elektřinu a neřešit nabíjení. Kladem je i cena. Výrobní náklady jsou kolem 10 000 Euro, což by znamenalo i celkem vysokou prodejní cenu. Tu však z důvodu systému pronájmu nebudou muset zájemci o dostatek energie řešit.
Podle realizátorů tohoto nápadu by mohlo v roce 2024 stačit, že by jejich 4 150 bateriových vozíků plně dostačovalo majitelům 60 000 elektromobilů. Jednoduše proto, že na běžné ježdění postačí kapacita integrované baterie a vozík by se využil jenom při cestování na delší cesty, tedy na výlety a dovolené. Rok 2024 má být také pro firmu zlomový, jelikož v tomto období by se měla jejich čísla přehoupnout do zisku.
Jedno negativum tu je
Zatím je tu ale stále jedno negativum. Současné elektromobily nedisponují technologií a možností pro připojení takového přívěsu a tedy k využití externích baterií. I to se má ale podle firmy EP Tender změnit, a to zhruba v roce 2022. V tu chvíli bude i v zájmu samotných automobilek, aby nabídly vozy, které připojení přívěsu umožní a tak se stanou i atraktivnější pro zákazníky.