Richard Hammond odhalil svou tajnou garáž. Stará stodola ukrývá nejvzácnější auta planety, navíc unikátně skladované

Utajená stodola Richarda Hammonda (nejen) z TopGearu skrývá opravdové skvosty, jejich „stanové“ uskladnění a výběr jednotlivých modelů zaskočil i nás.

i Zdroj fotografie: Jon Large / Creative Commons / CC-BY-SA
i Zdroj fotografie: Jaguar
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: MG
i Zdroj fotografie: Lotus
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Lotus
i Zdroj fotografie: Lotus
i Zdroj fotografie: Lotus
i Zdroj fotografie: Lotus
Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií
                   

Richarda Hammonda netřeba představovat. Kolega Jeremy Clarksona z Top Gearu (nyní v projektu Grand Tour, financovaném Amazonem) svým střídmějším a civilizovanějším projevem vždy přirozeně vyvažoval určitou teatrálnost a prostořekost „Jezzyho“. Skvěle se ve svých vystoupeních doplňovali a doplňují, ostatně dramaturgie a dynamika dialogů TopGearu i nyní Grand Touru byla jednou z nejsilnějších stránek těchto pořadů, a to, co se nám před televizními obrazovkami jeví jako „skvělý situační humor“, jsou ve skutečnosti hodiny práce a ladění.

Výjimečné kousky v garážích jsou samozřejmostí

A poslední klapkou k danému dílu pochopitelně nekončí zájem o auta ani u jednoho z aktérů obou automobilových sérií. Bylo by to asi i nepřirozené, ten zájem o cokoli na dvou/čtyřech kolech není hraný, ale opravdový. Poměrně pěkně je to vidět například na zemědělské technice Clarksona, který se mimo natáčecí povinnosti věnuje farmaření. Chvályhodný počin, navíc s viditelnými, hmatatelnými výsledky. A nebyl by to Clarkson, aby si nepořídil traktor značky – Lamborghini. Jsou desítky jiných značek, ale chápeme, tahle vypadá hodně dobře na poli i v garáži, spolu s dalšími exempláři.

iZdroj fotografie: MG

Podobnou garáž má i Richard Hammond, traktor sice chybí (o případné zálibě Hammonda v zemědělství není zatím nic známo), zato jsou v ní jiné, opravdu zajímavé exponáty. Než se pustíme do jejich vyjmenování, zajímavé je i jejich samotné umístění. Hammond má totiž ty nejvzácnější umístěné v jakémsi průhledném stanu, každý z exponátů má přitom svůj stan. Jako celek to potom vypadá malinko nadpřirozeně, ale účel je jasný – dokonalá ochrana proti prachu a dalším nepříznivým vlivům, které v takovýchto velkých garážích bývají.

Britské legendy u britského moderátora

V tomto „stanovém městečku“ se skrývá – nepřekvapivě – zajímavý průřez britskou automobilovou produkcí, doplněný ovšem o zajímavé „neanglické“ modely. Hned jako první po levé ruce je ostatně legendární „jedenáctistovka“ od Suzuki, model GSX R 1100. Jak vidno, jako většina opravdových fandů do čehokoli s benzínem (snad vyjma zahradní sekačky) je i Richardovi v zásadě jedno, kolik kol a kolik stop jeho aktuální dopravní prostředek má.

iZdroj fotografie: Jaguar

Mezi dalšími exponáty nemůže chybět Jaguar XK 150, který Hammond sám zrestauroval, opatřil ho šedou barvou a decentně červeným interiérem. Jedná se vlastně o klasický restomod – řadový šestiválec pracuje s moderní převodovkou, vůz má také přepracovaný brzdový systém a samosvorný diferenciál. Nepochybujeme, že to bude skvělé svezení. Podobně šlechtického (a britského) původu jako Jaguar je i „královské“ Bentley, u nějž teprve při srovnání velikostí vedle jiných vozů vyniknou jeho olbřími rozměry.

Lotus Esprit uchvátí dodnes

Co by to bylo za Anglii bez Colina Chapmana a jeho Lotusu. Dnes tak trochu zapomenutý Esprit s naprosto nadčasovou a geniální Guigarovo karoserií je auto, které teprve když uvidíte naživo pochopíte, jak skvělou práci italský maestro odvedl. I dnes by bez jakéhokoli zaváhání mohl stát na parkovišti se všemi modely 2022 a můžu vám garantovat, že by sklidil nejvíce obdivných pohledů. Poslední Mercedes nebo Audi? Nenechte se vysmát. Vůbec se nedivím, že Brit, fanda do aut a solventní jedinec v jedné osobě si pořídí právě Esprit v edici „350“ do svojí sbírky. Udělal bych totéž.

iZdroj fotografie: Lotus

MG ještě v původní sestavě

Poslední britskou legendou – dnes s čínskými majiteli a zcela jiným portfoliem – je MG, zde zastoupena modrým MG B GT z roku 1974. Aneb trocha nostalgie nikoho nezabije. Do něj se aspoň lil ještě benzín, pro dnešní MG musíte shánět nabíječku. Zvláštní posun. Ameriku a muscle cars zastupuje ten nejpovolanější – Mustang z roku 1968. Temně zelená barva okamžitě evokuje nejlepší automobilovou honičku na stříbrném plátně všech dob – Bullitův případ. A Steve Mc Queena za volantem.

Jestli někdo, kdo vyrábí Fiestu nebo Focuse (byť ve sterilním Německu, pochopitelně) dokáže současně vyrobit takovouto bestii, je svět ještě v pořádku. A rozumíme i tomu, že Mr. Shelby si ke svým šíleným „trhačům asfaltu“ (tady bez obvyklé ironie, naopak velmi trefně) vybíral právě Mustangy. To auto je zkrátka poklad, škoda dnešní elektricko-sterilní verze. A poklady skrývá i Hammondova sbírka, pro nás obyčejné smrtelníky pak dostupné alespoň na videu. Jak se vám jeho výběr líbí?

Galerie

Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií

Který z kousků by se vám líbil nejvíce?

Zdroj: DRIVE TRIBE
Diskuze Vstoupit do diskuze
119 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články