Automobilka Audi se pustila do boje s ostatními luxusními kupé spolu s automobilkou BMW, která se už v roce 1991 pustila změřit své síly s konkurenčními luxusními kupé od Porsche, Mercedesu nebo Ferrari. Audi se na podobné manévry připravovala verzí A8 Coupé.
O přímý boj s konkurencí se však pustila až na konci tisíciletí. BMW řady 8, tehdy navržené designérem Clausem Luthem už v tu dobu na trhu úspěšně bodovalo šest let. Automobilka Audi se do vývoje konkurenčního vozu pustila se společností IVM Automotive a vznikl zcela unikátní vůz. Audi A8 Coupé.
V roce 1997 si užíval svou první (a bohužel poslední) velkou slávu na autosalonu v Ženevě a tam se dočkal nevídaných ohlasů široké veřejnosti. Sláva mu dodala také luxusní, typická barva automobilky, odstín Ming Blue Pearl, který působil na tomto kupé exklusivně a majestátně.
Stavba kupé představovala velké karosářské zákroky
Aby se A8 scvrkla do kupé, bylo zapotřebí velkého zásahu do hliníkového příhradového rámu. A nejen to. Každý panel karoserie musel projít úpravou, k absenci b-sloupků dopomohl model Audi Cabrio, ten zapůjčil vozu sedačky s integrovanými bezpečnostními pásy.
Zůstalo jen u jednoho prototypu
Ačkoli Audi A8 Coupé získalo neuvěřitelné ohlasy, nikdy se nezačalo sérově vyrábět. Důvodem bylo sledování prodeje BMW 8, které v tu dobu nešlo příliš na dračku a tak výrobu Coupé v automobilce zastavili. BMW své osmičkové kupé přestalo vyrábět o dva roky později. Důvodem byla v tu dobu velká poptávka po Sedanech nebo SUV. A právě těmito vozy dnes Audi exceluje a předčí i Porsche, které se dnes také živí prodejem velkých SUV.
Co se stalo s jediným exemplářem Audi A8 Coupé na světě?
Od roku 2002 je ve vlastnictví jednoho ze stvořitelů z IMV Automotive. Současná doba žene rivaly BMW a Audi k opětovnému nápadu, rozdat si to se svými kupé. BMW už představilo novou osmičkovou řadu a Audi nám nedávno odhalilo koncept A9. Vyjede nakonec A9 ze sériové linky?
Zdroj fotografií: jalopnik.com