Vzít japonský hatchback a udělat z něj „bonsai“ amerického muscle caru vyžaduje opravdu velkou míru fantazie. Výsledek ale nakonec vypadá lépe, než by jeden čekal.
Přiznám se, že jsem nikdy neměl moc v oblibě takovou tu (alespoň pro mne) maloměšťáckou snahu mít a vlastnit něco, co na první pohled sice vypadá jako originál, ale na ten druhý je to zkrátka náhražka. Nebo taky podvod. Všechny ty „fejkové“ kabelky Dior, Gucci a Louis Vuitton ve mne vždy vzbuzovaly lehké pohrdání, nikdy jsem si nic takového „jako originál“ nekoupil a nikdy jsem to ani nikomu nekoupil jako dárek. Zkrátka buďto na to mám, nebo na to nemám. A pak si to nekupuju. Ale tohle auto, to je výjimka. To bych si vzal všemi deseti. Pojďme se na něj podívat společně.
Je rozdíl mezi jasným podvodem a napodobeninou s dalším významem
Ono je totiž možná rozdíl v jedné základní věci, nicméně nevím, jestli se mnou budete souhlasit: když si koupím u prodejce na tržnici boty „čím víc pruhů, tím víc Adidas“ a zkrátka chci vypadat, že na to mám, přitom jsem místo 2 500 za pravé Adidasky se všemi technologiemi a se zárukou zaplatil 600 korun za plagiát, tak je to zkrátka podvod, tak trochu levá, „šméčko“, souhlasíte? Prostě jsem chtěl ušetřit, a přitom se před okolím naparovat, jaké nemám super nové, drahé boty.
Mimochodem, tuhle jsem měl v ruce na nejmenovaném tržišti plagiáty právě těchto sportovních bot, všemožných značek, které nešly rozeznat od originálu. Ani po pečlivém zkoumání. Tedy krom té cenovky. To je tedy jeden případ. Anebo mám „něco jako originál“, ale bez problémů to přiznám, neb tam je zkrátka jasný rozdíl. Nikdo si to nemůže splést. A většinou i další význam, který tomu celému dává jakousi přidanou hodnotu. Bonus, něco navíc. Přesně jako v případě Mitsuoky M55. Auta, které vzniklo z Hondy Civic, ale vypadá jako zmenšený Dodge Challenger.
Udělat z Hondy Civic „malý Dodge Challenger“? Nic nemožného
Což i jen takto napsané vedle sebe vypadá komicky, že by se jeden zasmál – ale určitě by to chtěl vidět na vlastní oči. V galerii k tomuto článku máte šanci. A dovedu si představit celkem slušné procento zájemců, kteří zkrátka nechtějí velký, žíznivý a ukřičený americký muscle car s V8 pod kapotou, ale „obyčejná“ Honda je pro ně zase moc okoukaná a obyčejná. Co to zkusit spojit? A tak vznikla Mitsuoka M55. Můžete to nakonec brát jako opravdu zásadní, vizuální tuning původního Civicu.
Neboli Mitsuoka použila nejnovější verzi hatchbacku Honda, aby si splnila své sny o Americe. Když se na to auto podíváte z profilu, je to samozřejmě hned poznat, protože prodloužená silueta Civicu se opravdu nedá zamaskovat, to ale snaze Mitsuoky nelze ani v nejmenším vytýkat. Vzhled pak sami tvůrci nazývají „stylem dospělého hatchbacku“. Inspirativní.
Období pro tvorbu nového designu bylo také zvoleno velmi záměrně. Mitsuoka byla založena v roce 1968 a naznačuje, že 70. léta byla „důležitou érou, která položila základy dnešního podnikání“ díky „přívalu energie v nás plné snů a nadějí“. Aha. Květinové děti v praxi. Na každý pád, tohle autíčko by mne bavilo. A to tak, že ne málo. Mít skvělý podvozek i skvělé motory Hondy v „minibalení“ Challengeru? Chci to! Kde se to dá koupit?
O jeho dovozu do Evropy však zatím nepadlo ani slov, ale pokud se tomu tak stane, budeme vás obratem informovat. Vzal bych si přesně tuhle kovově šedou barvu, jaká je na fotkách. Zůstaňte s námi, jsme AutoŽivě.cz a jsme tu pro vás!