Vrakoviště ukrývalo poklad v podobě auta, které bylo technicky v pořádku. Stačilo očistit nánosy prachu, špíny a myších bobků.
Volvo 740 dorazilo na trh v roce 1984, respektive 1985, jako nižší verze luxusnějšího modelu 760. Čtyřka v označení měla původně indikovat čtyřválce pod kapotou. Jelikož obě řady měly pod kapotou jak čtyřválce, tak šestiválce, číslo 4 bylo prostě chápáno jako „méně luxusní“ než 6 u 760. Automobil se stal velice oblíbeným pro svou robustnost a vnitřní prostornost. K mání bylo kombi, ale i čtyřdveřová verze v karoserii sedan.
Vrakoviště leckdy ukrývají auta, která jen stačí umýt a jet
Zejména ve Skandinávii si model zamilovala policie. Modelová řada prošla v roce 1990 mírným faceliftem a v roce 1992 byla výroba ukončena. Není neobvyklé, že Volvo 740 lze i dnes zahlédnout na silnici. Pokud je v dobrém stavu, stále plní skvěle svou funkci velkého a komfortního automobilu. Klasické Volvo 740 kombi z roku 1990 našli na hřbitově aut nadšenci ze studia WD Detailing z amerického Ohia. Za auto zaplatili v přepočtu 980 Kč, jelikož se jednalo o vůz, který měl být brzy sešrotován. Uhradili tedy jen manipulační poplatek za převod.
Jak se ukázalo, auto tam stálo téměř dvanáct let a jeho osud byl jasný. Stroj byl určen k sešrotování. Specialisté z detailingového studia se rozhodli, že dají autu šanci na nový život, a vykoupili ho. Vůz byl pokrytý silnou vrstvou prachu a nečistot, ale tým čističů aut se nenechal zaskočit. Zkušenosti s restaurováním takových strojů má podle všeho studio bohaté.
Karoserie pod nánosy prachu byla vlastně zakonzervovaná
Specialisté očistili karoserii od všech nečistot. Velkým překvapením bylo, že na exteriéru nebyla žádná koroze. Barva také za ta léta nečinnosti nevybledla. Po použití speciálních prostředků a leštění auto vypadalo naprosto dokonale. Prokoukly také ráfky, optika, chromované prvky a sklo. Experti museli tvrdě zapracovat na interiéru vozu. Kromě prachu se v něm usadila plíseň.
Drobní hlodavci zanechali v kabině stopy své činnosti, je logické, že se takto zaparkované auto nevyhnulo nánosu myších exkrementů. Po dezinfekci kabiny následovalo čištění motorového prostoru. Po vyčištění automobilu přišel start, motor naskočil. Automobil s nájezdem téměř 100 000 kilometrů tak bude ještě roky dělat radost spokojenému novému majiteli.