Na český trh dorazil nový malý elektromobil. Jak vypadá? No, zvláštně – zato překvapí cenou a výbavou

Ačkoliv se ceny „startovacích“ elektromobilů dlouho nedařilo stlačit na alespoň trochu přijatelnou úroveň, v Hyundai do toho konečně řízli. Seznamte se, přijíždí sympatický prcek Inster!

i Zdroj fotografie: Hyundai
                   

O tom, že trh co nevidět zaplaví cenově dostupné elektromobily z dílen pro české motoristy známých a zavedených automobilek, které elektromobilitu konečně dostanou k více lidem, už jsme toho slyšeli dost. Když nebudeme počítat Čínu, zatím jsme se dočkali pouze Dacie Spring a Citroënu ë-C3, což je žalostně málo. Nyní však na trh přijíždí sympatický prcek od jihokorejské značky Hyundai, jenž na poměry nových elektromobilů stojí zajímavé peníze a navzdory malým rozměrům dokáže předvést slušné divadlo!

Seznamte se – Hyundai Inster vstupuje na scénu

Hyundai Inster je dokonalý elektromobil do města – se svými 3 825 milimetry na délku a rozvorem 2 580 mm se vecpe skutečně kamkoliv. Na šířku má pouhých 1 610 mm, kufr pak pojme náklad o celkovém objemu do 280 litrů. Pokud však posunete sedadla, dostanete se až na 351 litrů, což už je docela příjemné a na úrovni vozů z vyššího segmentu. Na výšku tento prcek měří 1 614 mm.

Korejská automobilka nový Inster nabízí ve dvou motorizacích, přičemž ta cenově dostupnější zahrnuje elektromotor o výkonu 71 kW (91 koní) a s točivým momentem 147 Nm. Silnější verzi pohání akumulátor s výkonem 85 kW (116 koní). Stovku tento sympatický prcek v silnější verzi zvládne za 10,7 sekundy, té slabší to bude trvat ještě o sekundu déle. Maximálka je omezená na 150 km/h.

iZdroj fotografie: Hyundai

Jednotlivé verze Insteru se liší nejen s ohledem na výkon, ale také kapacitu baterie a potažmo dojezd. U slabší verze se udává dojezd 327 km, u té silnější pak 370 km. Reálná čísla však budou samozřejmě nižší. Inster se ve své domovině nabízí i v benzinové verzi nazvané Casper, tu však výrobce v EU prodávat nehodlá.

Pozoruhodně prostorný, překvapivě dobře vybavený

Díky tomu, že se v novém Insteru dá sklopit sedadlo spolujezdce, můžete v tomto roztomilém prckovi do města převážet předměty s délkou přesahující 2 metry. Sklopené sedalo také znamená možnost využívat interiér k různým účelům, třeba i k odpočinku. V rámci příplatkové výbavy si z nového Insteru můžete udělat i místo, kde se dá vcelku obstojně přespat. Tím, čím se Hyundai Inster odlišuje od konkurence, je právě zajímavá výbava.

iZdroj fotografie: Hyundai

Už v základní konfiguraci Smart máte k dispozici:

  • LED světla, 10,25palcový infotainment s navigačním systémem, couvací kameru;
  • zadní senzory, automatickou klimatizaci, adaptivní tempomat, elektricky ovládaná okna a zrcátka;
  • startovací tlačítko, automatické přepínání dálkových světel.

Vyšší výbavy navíc zahrnují tepelné čerpadlo, střešní ližiny, LED zadní světla, kožený vyhřívaný volant, vyhřívaná sedadla, dešťový senzor, přední parkovací senzory nebo bezdrátové nabíjení telefonu. Jak už jsme zmínili dříve, přední sedadla si můžete sklopit a vytvořit si z Insteru lůžkovou verzi.

iZdroj fotografie: Hyundai

Pakliže se rozhodnete plácnout přes kapsu a malého Korejce si pořídíte ve špičkové verzi Cross Premium, dostanete navíc systém V2L s možností napájet z baterie auta spotřebiče s výkonem 3,6 kW, digitální klíč v telefonu, systém sledování mrtvých úhlů, couvacího asistenta, pokročilý kamerový systém, full-LED projektorová světla a ambientní osvětlení interiéru. Vůz se od levnějších verzí liší i po vizuální stránce, má totiž jinak řešené nárazníky. Cena vozu Hyundai Inster v základní výbavě Smart startuje na 539 990 Kč, střední výbava Style startuje na 629 990 Kč. Nejdražší verze Cross Premium vás vyjde minimálně na 739 990 Kč.

Tak co, dali byste si s novým Hyundaiem Inster říct?

Diskuze Vstoupit do diskuze
72 lidí právě čte
Autor článku

Bogdan Heinz

Zobrazit další články