Mnoho lidí má auto jenom na přesuny z jednoho místa na druhé a vůbec neřeší to, co jejich vůz potřebuje, nebo vyžaduje. Dochází tak k ignoraci celé řady věcí, což se následně může podepsat na tom, že majitele takového vozu čeká hlavně drahá oprava. Co ignorujeme u svých vozidel nejčastěji a proč je to tak velký problém? Zjistěte to.
Servisní intervaly
Výrobce u svých vozů stanovuje určité servisní intervaly, které by se měly respektovat. A tyto úkony by se měly také provést. U řady lidí je však toto často zanedbáváno. Jde přitom o poměrně důležité věci, jako jsou výměny oleje v termínech, nebo se jedná také o výměny rozvodů. V prvním případě se prodlužování intervalu může podepsat na životnosti motoru. V druhém případě se může stát, že auto se stane jednoho dne nepojízdné, s nutností investovat do drahé opravy. U vozů s automatem nelze zapomínat ještě na oleje v převodovce, které mají také svůj předepsaný servisní interval.
Kontrolky
Kontrolky na palubní desce nejsou na ozdobu. Mají své funkce a jasně nám říkají, co je s vozem špatně a co je třeba zkontrolovat. Nejenom, že řada lidí ignoruje ty oranžové. Někteří jdou až tak daleko, že dokonce ignorují i kontrolky červené. V tu chvíli bychom měli být nejenom na pozoru, ale je lepší zastavit a problém konzultovat s mechanikem. Jízda s rozsvícenými kontrolkami může být mnohdy nebezpečná nejenom pro nás, ale také může napáchat ještě větší škody, než když auto začalo signalizovat, že se s ním něco děje.
Turbo
Turbo je dnes běžná součást řady motorizací. V době downsizingu se stává možností, jak u vozu zajímavě dohánět výkonnostní stránku. Nutno však říci, že turbo vyžaduje určitou péči a styl jízdy. V tom smyslu, že před zaparkováním by mělo vychladnout. Dojet do cíle na plný plyn a zhasnout motor je to nejhorší, co můžeme udělat. Turbo nebude správně chladnout a hrozí výrazné zkrácení jeho životnosti. Správný postup je přitom jednoduchý. Buď pozvolný dojezd, nebo ponechání volnoběhu, dokud se turbo neochladí.
Karoserie
Někteří mají karoserii u svého vozu stále jako novou a u jiných se objevují výrazně korodující místa. Jak je to možné? Je to dáno pravidelností a intenzitou péče. V zimě může být problémem sůl, v jiná roční období zase nečistoty. Obojí vznik koroze celkem výrazně podporuje. Kdo ignoruje pravidelné mytí karoserie svého vozu, a ani nepoužívá vosk na určitou konzervaci a ochranu, nesmí se divit, že jeho vůz bude korodovat podstatně dříve, než čeká.
Podvozek
Každé auto je určeno na určitý terén a na konkrétní použití. A není radno s ním zkoušet něco jiného. Většina vozidel je určena na klasické asfaltové, pokud možno kvalitní silnice. A to by se mělo respektovat. Ignorováním tohoto faktu hrozí mnoho problémů, primárně s podvozkem. Nutno podotknout, že řada lidí si neuvědomuje i fakt, že současné moderní SUV nejsou offroad a místo do terénu se už také hodí spíše jenom na zpevněné vozovky, než na rozmáčené lesní cesty a podobné druhy cest.
Interiér
Nejenom, že je třeba mýt karoserii vozu. Důležité je starat se i o interiér. Kdo toto ignoruje, nesmí se divit, že jeho vůz vypadá, jako o několik let straší, jako by měl podstatně větší nájezd. Hlavně v případě kožených interiérů a také plastových částí je doporučeno dopřávat čas od času autu potřebnou péči. Jak z důvodu celkové čistoty interiéru, tak i z důvodu celkového prodloužení životnosti.