Fanoušci staré dobré klasiky v moderním kabátku, pozor! Japonská automobilka Isuzu ukázala světu stylový retro pick-up, z nějž vám oprávněně spadne brada. Vypadá totiž geniálně.
V Japonsku zase jednou přišli s důkazem, že retro vozy v moderním hávu mají na současném trhu své místo a že je o ně velký zájem. Automobilka Isuzu totiž ukázala světu restomod svého modelu TFR, jenž byl uveden na trh už v roce 1988. A od veřejnosti za to sklidila velký potlesk! V novém voze najdete moderní dieselový motor s objemem 2,2 litru a vkusně zařízený interiér se všemi nezbytnými vymoženostmi. Karoserie však zůstala takřka beze změn.
Seznamte se – Isuzu Dragon Max přijíždí na scénu
Svým počinem konstruktéři z automobilky Isuzu vzkřísili jeden z neoblíbenějších modelů výrobce, pick-up, který v Asii doslova zlidověl. V závislosti na trhu, kde se prodával, se vůz mohl jmenovat Invader, Rodeo, Pickup nebo Faster, přičemž na kapotě mohl mít i logo Hondy, amerického Chevroletu nebo německého Opelu. První exemplář TFR ve své původní podobě sjel z výrobní linky v roce 1988, poslední pak o 14 let později, v roce 2002.
Proč se nová, stylová edice legendárního pick-upu jmenuje Dragon Max? Vozu se tak totiž přezdívalo v Thajsku. V roce 2002 jej na všech trzích zastoupila první generace modelu Isuzu D-Max.
Dragon Max v sobě působivě skloubí retro s modernou
Auto už na první pohled zaujme tím, že výrobce zachoval původní karoserii z konce 80. let, takže se nový Dragon Max může pyšnit hezky hranatými tvary, po nichž se mnohým v současnosti stýská. Přesto má však nový restomod moderní nádech, za což může poděkovat moderním LED světlometům, jemně podsvícené masce chladiče, tmavším zadním světlům a matné barvě. Korbu navíc zdobí menší spoiler, zatímco 17palcová kola propůjčují vozu sportovní nádech. Díky přepracovanému zavěšení pak auto sedí proklatě nízko. Třebaže jsou ale změny v exteriéru spíše menšího rozsahu, pod kapotou se odehrála hotová revoluce.
Nový pick-up totiž pohání 2,2litrový turbodieselový motor MaxForce z dílny Isuzu, což je stejný agregát, který najdete i v modelech D-Max nebo MU-X. Řidič má k dispozici 217 koní a točivý moment na úrovni až 550 Nm. Ve srovnání s původní specifikací se jedná o značný krok vpřed. Výkon je přenášen na zádní nápravu pomocí osmistupňové automatické převodovky.
Automobilku lze pochválit i za to, že se u nového restomodu zjevně nešetřilo na materiálech. Uvnitř totiž nenajdete plasty, nýbrž alcantaru a uhlíková vlákna, zatímco sedačky zdobí kožené prvky. Vše proto, aby vůz získal ten správný punc prémiovosti.
Máte o nový Dragon Max zájem?
Pokud vám nový pick-up padl do oka a myslíte si, že by takovýto vůz mohl jít v současnosti na dračku, bohužel vás musíme zklamat. Jedná se pouze o jednorázovou záležitost, kterou Isuzu představilo na Bangkok International Motor Show (BIMS), automobilovém veletrhu pořádaném v hlavním městě Thajska. Je škoda, že automobilky v současnosti takovéto koncepty prezentují vesměs jako jednorázovky, často na oslavu svých legendárních modelů.
Nostalgie je jedna věc, ale když má potenciální zájemce svůj vysněný vůz doslova na dosah ruky, takovýto počin může zamrzet. Pokud by se restomod Dragon Max dostal do výroby, třeba i v omezeném počtu kusů, jsem si jistý, že by si své zájemce našel. Kdo ví, třeba automobilky jednou volání zákazníků po retru skutečně vyslyší. Ostatně Honda nedávno ukázala, že to smysl má, když představila limitovanou retro edici M55. Po vozech se jen zaprášilo.