Audi RS8 bylo příliš šílené na to, aby se vyrobilo. Supersedan měl motor 5,4 litru V8 z Porsche a quattro

První Audi RS2 měla motor upravený u Porsche, kola a brzdy od Porsche – a výkony také jako Porsche. RS8 má z Porsche rovnou největší motor, osmiválec z 928. A v modré je boží!

i Zdroj fotografie: S vědomím Abimelec Design
i Zdroj fotografie: S vědomím Abimelec Design
i Zdroj fotografie: S vědomím Abimelec Design
i Zdroj fotografie: S vědomím Abimelec Design
i Zdroj fotografie: S vědomím Abimelec Design
i Zdroj fotografie: S vědomím Abimelec Design
i Zdroj fotografie: S vědomím Abimelec Design
i Zdroj fotografie: S vědomím Abimelec Design
i Zdroj fotografie: S vědomím Abimelec Design
Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií
                   

Že byly „devadesátky“ mimořádně plodným obdobím na stavbu opravdu výjimečných automobilů, o tom asi není sporu. Brusel byl v té době známý především jako hlavní město Belgie a nikoho ani nenapadlo, že jednou bude spojován se zákazem spalovacích motorů, resp. Evropská komise v Bruselu sídlící. Kdybyste někomu v té době řekli, že třicet let poté přijde reálný zákaz prodeje osobních aut se spalovacími motory a právě z Bruselu, zřejmě by vám promptně zavolal docenta Chocholouška. Tak absurdní by to bylo sdělení.

Spalovací motory jako persona non grata

Čas trhnul oponou a my dnes již víme, že absurdní to sice je, ale pravdivé úplně stejně. Spalovací motory se pomalu, ale jistě odebírají do muzejních expozic a i když existují sympatické snahy to „nezabalit“ (o jedné zcela konkrétní píšeme tady), jsou naopak výrobci, kteří to „zabalili“ v podstatě už včera a jinou než elektrickou budoucnost si ani neumí představit. Nebo to alespoň všude prohlašují. A jedním z nich, pro mnohé zřejmě překvapivě, je jedna z legend automobilového trhu: Volkswagen.

iZdroj fotografie: S vědomím Abimelec Design

Ano, ten Volkswagen, jehož ve spalovacích motorech tak proslavila zkratka TDI a jemuž na druhé straně ta samá zkratka způsobila zbytečné miliardové výdaje na pokutách a penále jasně deklaruje, že budoucnost nebude jiná, než elektrická. Že by dobrovolné pokání a snaha o „očištění“? A dává to celkem zřetelně najevo ve svých modelových řadách. S magickým „ID“ je nyní vše, od kompaktního hatchbacku po ikonický „busík“. Škoda představuje koncepty jako VISION 7 jen zcela elektrické a Audi nevidí jinou budoucnost, než s písmeny e-tron. A to včetně speciálu na Rallye Dakar.

Vorsprung durch Technik

Přitom právě Audi bylo nositelem „technického pokroku“ ve skupině VW, bylo to Audi, kdo měl první TDI, první quattro pohon nebo pod kapotou první skvělé motory 1,8T 20V či pětiválec 2,5T. Ostatně dlouhé roky bylo firemním sloganem „Vorsprung durch Technik“, neboli Náskok díky technice. Co bude sloganem nyní? Hodně voltů v síti? Nabíjíme o sto šest? Ale zanechme nejapného humoru. Něco nám říká, že ani u Audi nejsou 3x nadšení z toho, co si na ně „bruselští“ a Evropská komise nachystali. A mají k tomu důvod.

iZdroj fotografie: S vědomím Abimelec Design

V devadesátých letech totiž stvořili mimo jiné dnes již kultovní (a v dnešních cenách tento statut zcela odrážející) kombi RS2, které bylo opravdu hrdým nositelem sloganu „Vorsprung durch Technik“. S vlastním 2,5 turbo pětiválcem a motormanagementem z Porsche, brzdami ze stejného skladu a nejčastěji v ikonické modré, ze které vám zmodraly i vaše oči. I když byly původně zelené. Tak silná modrá to byla. A jsme si jisti, že podobně technicky skvělé by bylo i RS8. S motorem už kompletně z Porsche a rovnou z 928, a tedy „vé osmičkou“ o 350 koních (a zřejmě by přišlo ke slovu i turbo, pak by nějakých 500 koní nebyl problém) a určitě pohonem všech kol. Quattro mit Torsen, natürlich.

S8 sportovcem nebyla, RS mohlo být

Ostatně, sportovní S8 z první, celohliníkové generace Audi A8 (D2) opravdu vzniklo. Pod kapotou mělo tehdy největší vlastní V8 o objemu 4,2litru a na první pohled šlo poznat podle chromovaných vnějších zpětných zrcátek. Přes jeho solidní výkony nešlo o sportovní náčiní v pravém slova smyslu, spíše o pohodlný Grand Tourer. RS8 by oproti tomu mohla být tím pravým sportovním „chuligánem“, maskujícím sportovní možnosti v karoserii sedanu. Podobně, jako to ve svých renderech zkusil načrtnout tvůrce, vystupující pod jménem Abimelec Design. Troufneme si tvrdit, že nejhezčí by byla – v modré. Co myslíte?

Galerie

Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií

Jak by se vám líbilo Audi s osmiválcem Porsche?

Diskuze Vstoupit do diskuze
110 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články