Maximální dojezd na jedno nabití: Žebříček 151 elektromobilů v přehledné tabulce

Elektrická auta mají vyšší dojezd na jedno nabití, než tomu bylo před deseti lety. Přesto to ale není žádný zázrak.

i Zdroj fotografie: S vědomím Pilot Tseno
                   

Dojezd elektrických automobilů se zásadně zlepšil od dob, kdy automobilky začaly s elektřinou teprve koketovat. Svého času bylo běžné, že plně nabitý akumulátor nabízel 130 km dojezdu, ovšem jakmile řidič zapnul topení, světla, rádio, zkrátil se akční rádius na 80 km. Co se nezměnilo, je absurdní cena elektrických aut. A také nesmyslnost v rámci ekologie díky masivní uhlíkové stopě, složité výrobě a náročné likvidaci. 

Elektrická auta nejsou spásnou budoucností

„Spousta lidí si myslí, že elektrická auta jsou ekologická,“ říká expert na servis evropských a japonských aut pan Pavlíček, „a ono to tak může být, ovšem v širších souvislostech se musí nahlížet na do, jak drahá je výroba elektromobilů. A také jak ekologicky náročné je elektromobil po jeho vyřazení demontovat a zlikvidovat.“ Zvětšila se ale nabídka elektrických aut, sortiment je dnes relativně široký.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Nijak zásadně se nerozrostla síť dobíjecích stanic, rozhodně ne tak, aby pokryla chystané zrušení spalovacích aut. „Infrastruktura na plošné dobíjení tady není,“ říká odborník, „zatím není realizovatelné, aby každý vlastník spalovacího vozu přešel na elektromobil a zvládal jej plně dobíjet.“ Narostl také dojezd na jedno nabití. A to nejenom u těch prémiových značek, ale i u méně opulentních modelů cenově přijatelných výrobců.

Dojezd elektromobilů narostl, zázrak to ale stále není

Připomenout lze například první Nissan Leaf z doby před více než deseti lety. Ten byl vybaven motorem o výkonu 109 k a 24 kWh baterií. Ke zrychlení z 0 na 100 km/h potřeboval 11,5 sekundy a jeho deklarovaný dojezd byl pouhých 175 km. Moderní verze má v základní specifikaci výkon 150 koní a zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,9 vteřin. Díky 39 kWh baterii ujede na jedno nabití o 100 km více. 

iZdroj fotografie: Depositphotos

„Výrobcem deklarovaný dojezd nerovná se skutečný dojezd. Některá auta s nižším papírovým dojezdem mohou v reálu najet více než ta, která jsou teoreticky schopnější,“ říká expert. Přehledný výčet více než 150 modelů nejrůznějších značek řadí elektromobily podle jejich dojezdu tak, jak je udávaný výrobcem. Je třeba mít na paměti, že tyto údaje se mohou lišit od podmínek v reálném provozu. Dojezd závisí na mnoha faktorech, typicky jsou to styl jízdy, nastavení klimatizace, okolní teplota nebo zatížení vozu. Nicméně pro všeobecný přehled je žebříček plně dostačující.

Žebříček elektromobilů podle deklarovaného dojezdu

Mercedes EQS 450+ (2022) 747 km
Mercedes EQS 450 4Matic (2022) 676 km
Mercedes EQS 500 4Matic (2022) 676 km
Mercedes EQS 580 4Matic (2022) 672 km
Mercedes EQE 350+ (2022) 667 km
Mercedes EQS SUV 450+ (2022) 633 km
Mercedes EQS 350 (2022) 631 km
BMW i7 xDrive60 (2022) 625 km
Mercedes EQE 300 (2022) 622 km
Mercedes EQE 350 (2022) 622 km
Ford Mustang Mach-E RWD 98 kWh (2022) 610 km
BMW iX xDrive50 (2022) 607 km
Tesla Model 3 Long Range (2022) 602 km
Tesla Model S Plaid (2022)600 km
Mercedes EQS SUV 450 4Matic (2022) 597 km
Mercedes EQS SUV 580 4Matic (2022) 593 km
BMW i4 eDrive40 (2022) 590 km
Mercedes EQE 350 4Matic (2022) 579 km
Mercedes EQE 500 4Matic (2022) 578 km
Mercedes-AMG EQS 53 4Matic+ (2022)563 km
Volkswagen ID.3 Pro S 77 kWh (2022) 557 km
BMW iX M60 (2022) 549 km
Cupra Born e-Boost 77 kWh (2022) 548 km
Tesla Model 3 Performance (2022) 547 km
Škoda Enyaq iV 80 (2022) 544 km
Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh (2022) 540 km
Volkswagen ID.5 Pro 77 kWh (2022)536 km
Volkswagen ID.5 Pro Performance 77 kWh (2022) 536 km
Volkswagen ID.4 Pro 77 kWh (2022) 535 km
Volkswagen ID.4 Pro Performance 77 kWh (2022) 535 km
Nissan Ariya 87 kWh (2022) 533 km
Tesla Model Y Long Range (2022) 533 km
Mercedes-AMG EQE 43 4Matic (2022) 532 km
Kia EV6 RWD 77,4 kWh (2022) 528 km
Tesla Model X (2022) 528 km
Audi Q4 Sportback 40 e-tron (2022)526 km
Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+ (2022) 525 km
Škoda Enyaq iV 80x (2022) 521 km
BMW i4 M50 (2022)520 km
Audi Q4 40 e-tron (2022) 516 km
Volkswagen ID.4 Pro Performance 4Motion 77 kWh (2022)515 km
Tesla Model Y Performance (2022)514 km
Porsche Taycan 4S Performance Plus (2022) 512 km
Volkswagen ID.5 GTX 77 kWh (2022)512 km
Hyundai Ioniq 5 2WD 77 kWh (2022) 507 km
Porsche Taycan Turbo (2022) 507 km
Kia EV6 AWD 77,4 kWh (2022) 506 km
Porsche Taycan Performance Plus (2022) 505 km
Porsche Taycan GTS (2022) 504 km
Nissan Ariya 87 kWh e-4ORCE (2022) 500 km
Volkswagen ID.4 GTX 77 kWh (2022) 500 km
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro (2022) 498 km
Porsche Taycan 4S Sport Turismo Performance Plus (2022) 497 km
Mercedes EQA 250 (2022) 493 km
Audi Q4 45 e-tron quattro (2022) 492 km
Audi Q4 50 e-tron quattro (2022) 491 km
Porsche Taycan Sport Turismo Performance Plus (2022) 491 km
Porsche Taycan Turbo Sport Turismo (2022) 491 km
Tesla Model 3 (2022) 491 km
Ford Mustang Mach-E GT (2022) 490 km
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022) 490 km
Porsche Taycan 4 Cross Turismo Performance (2022) 490 km
Porsche Taycan 4S Cross Turismo Performance (2022) 490 km
Audi e-tron GT quattro (2022)488 km
Porsche Taycan Turbo Cross Turismo (2022) 485 km
Hyundai Kona Electric 64 kWh (2022) 484 km
Hyundai Ioniq 5 4WD 77 kWh (2022) 481 km
Audi RS e-tron GT quattro (2022) 472 km
Fiat 500e 42 kWh (2022)470 km
Jaguar I-Pace (2022) 470 km
Mercedes EQB 250 (2022) 469 km
Porsche Taycan Turbo S (2022) 468 km
BMW iX3 (2022) 462 km
Kia Niro EV (2022)460 km
Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo (2022) 459 km
Porsche Taycan Turbo S Sport Turismo (2022) 458 km
Kia e-Niro 64 kWh (2022)455 km
Porsche Taycan 4S Performance (2022)454 km
Kia e-Soul 64 kWh (2022)452 km
Renault Megane E-Tech EV60 (2022) 450 km
Audi e-tron Sportback 55 quattro (2022) 448 km
Porsche Taycan Performance (2022)444 km
Volvo C40 Recharge P8 AWD (2022) 444 km
Porsche Taycan 4S Sport Turismo Performance (2022)441 km
Ford Mustang Mach-E RWD 75 kWh (2022)440 km
Audi e-tron 55 quattro (2022) 438 km
BMW iX1 xDrive30 (2022) 438 km
Mercedes EQA 300 4Matic (2022) 436 km
Mercedes EQA 350 4Matic (2022) 436 km
Mercedes EQC 400 4Matic (2022) 432 km
Porsche Taycan Sport Turismo Performance (2022) 432 km
Mercedes EQC 400 4Matic Sport (2022) 429 km
Volkswagen ID.3 Pro Performance 58 kWh (2022)426 km
Cupra Born 58 kWh (2022) 425 km
Volvo C40 Recharge P6 FWD (2022) 423 km
Volvo XC40 Recharge P6 FWD (2022) 423 km
BMW iX xDrive40 (2022) 422 km
Cupra Born e-Boost 58 kWh (2022) 420 km
Mercedes EQB 300 4Matic (2022) 420 km
Mercedes EQB 350 4Matic (2022) 420 km
Volvo XC40 Recharge P8 AWD (2022) 418 km
Nissan Ariya 63 kWh (2022) 403 km
Ford Mustang Mach-E AWD 75 kWh (2022) 400 km
Škoda Enyaq iV 60 (2022) 396 km
Renault Zoe R110 (2022) 395 km
Kia EV6 RWD 58 kWh (2022) 394 km
Renault Zoe R135 (2022)386 km
Nissan Leaf 59 kWh (2022) 385 km
Hyundai Ioniq 5 2WD 58 kWh (2022)384 km
Audi e-tron S Sportback quattro (2022) 379 km
Audi e-tron S quattro (2022) 374 km
Peugeot e-208 (2022) 362 km
Citroen e-C4 (2022)357 km
Mercedes EQV 300 (2022) 355 km
Audi Q4 Sportback 35 e-tron (2022) 348 km
Audi e-tron Sportback 50 quattro (2022)347 km
Peugeot e-2008 (2022) 345 km
Audi Q4 35 e-tron (2022) 343 km
DS 3 Crossback E-Tense (2022)341 km
Audi e-tron 50 quattro (2022) 339 km
Opel Mokka-e (2022) 338 km
Opel Corsa-e (2022) 337 km
Citroen e-SpaceTourer 75 kWh (2022) 330 km
Peugeot e-Traveller 75 kWh (2022) 330 km
Opel Zafira-e Life 75 kWh (2022) 329 km
Lexus UX 300e (2022) 315 km
Hyundai Kona Electric 39 kWh (2022) 305 km
Renault Megane E-Tech EV40 (2022) 300 km
Volkswagen e-Golf (2020)300 km
Kia e-Niro 39,2 kWh (2020) 289 km
Citroen e-Berlingo (2022) 280 km
Opel Combo-e Life (2022) 280 km
Peugeot e-Rifter (2022) 280 km
Kia e-Soul 39,2 kWh (2022) 276 km
Nissan Leaf 39 kWh (2022) 270 km
Seat Mii Electric (2020) 260 km
Škoda Citigo-e IV (2020) 260 km
Volkswagen e-Up! (2020) 260 km
Fiat 500e 23 kWh (2022) 257 km
BMW i3 (2020) 235 km
Mini Cooper SE (2022) 233 km
Mercedes EQV 250 (2022) 231 km
Opel Zafira-e Life 50 kWh (2022) 231 km
Citroen e-SpaceTourer 50 kWh (2022) 230 km
Dacia Spring (2022) 230 km
Peugeot e-Traveller 50 kWh (2022) 230 km
Honda e (2022)222 km
BMW i3s (2020) 220 km
Mazda MX-30 (2022) 200 km
Smart EQ Fortwo (2022) 135 km
Smart EQ Fortwo Convertible (2022) 132 km 

Koupili byste si elektromobil?

Zdroj: Myevreview
Diskuze Vstoupit do diskuze
124 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články