Kamera v autě zachytila motorkáře, který ještě nedokázal svou motorku dokonale ovládat. I přesto velmi zariskoval a nebezpečně kličkoval mezi vozidly.
V dnešní době, kdy provoz na silnicích je stále hustější a hustější, není zrovna jednoduché se vyhnout všem dopravním zácpám a kolonám. Obzvláště tedy ve městě, kde je kolikrát i problém zaparkovat, natož jím projet z jednoho konce na druhý. Sám se o tom přesvědčil řidič motorky, který se pokusil zkrátit svou cestu tím, že kolonu předjede. Bohužel se mu to příliš nepovedlo.
Byl to opravdu šílený nápad
Celý incident zaznamenala kamera v autě. Řidič motocyklu jedoucí po městském okruhu zrovna narazil na dopravní špičku. Z videa můžeme usoudit, že docela dost pospíchal. Jelikož ulice byla ucpaná z obou směrů a cestu rozděloval jen tramvajový pás uprostřed, řidiče motocyklu nenapadlo nic lepšího, než si zkrátit cestu. Byl to opravdu takový skvělý nápad?
Již teď můžeme říct, že nebyl. Hned poté, co vjel na tramvajový pás, uviděl před sebou jedoucí tramvaj. Aby toho však nebylo málo, tramvaj jela dokonce i v protisměru. Řidiči už nezbývalo nic jiného, než s motorkou zajet rychle zpátky a počkat v koloně s ostatními auty.
Jak tedy tramvaje bezpečně předjíždět
Existují dva způsoby předjíždění tramvaje. Pokud tramvaj jede na tramvajovém pásu, který je v úrovni vozovky (viz uvedený příklad výše), řidič motorového i nemotorového vozidla na něj smí vjet jen při objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení a vjíždění na pozemní komunikaci. To platí i, pokud to vyžadují zvláštní okolnosti. Například není-li mezi tramvajovým pásem a okrajem vozovky dostatek místa. Podél tramvaje se jezdí vpravo. Jedinou výjimkou je situace, kdy je osazena dopravní značka.
Pokud jede tramvaj na zvýšeném tramvajovém pásu nebo sníženém pod úroveň vozovky či od vozovky jinak odděleném například obrubníkem, smí se tento pás přejíždět jen příčně, a to pouze na místě k tomu přizpůsobeném. Také zde platí, že řidič tramvaje nesmí být nejen ohrožen, ale ani omezen.