Jak vypadala nejvyšší výbava Mercedesu před 26 lety?

                   

3 399 kusů. Tolik vzniklo Mercedesů 600 SE W140. Dá se tady mluvit o opravdové raritě? Když si převedeme tyhle kusy na procenta, tak určitě ano. Tohle číslo je prý míň než jedno procento vyrobených W140 celkově. Přičteme k němu upgrade od AMG a máme tady opravdu raritní skvost. A jeden z nich může být nyní váš!

W140 zažila svůj debut v roce 1991. Tenhle kousek má původ ve Švýcarsku, no aktuálně ho můžete spatřit na polských cestách. Stav tohoto vozidla by se dal opsat slovem excelentní. Servisní historie je kompletně zdokumentována, auto není na žádném místě poškozeno a je úplně bez koroze. Poškození nenaleznete ani v interiéru, což je známkou velmi seriózního zacházení. Podle dostupných informací bylo auto pravidelně kontrolováno a dostalo se mu kvalitní údržby. Nedávno byl vyměněn alternátor, zapalovací cívky, silentbloky a taky byl přetěsněn motor. Vyměněny byly i klínové řemeny, termostat s čerpadlem chladicí kapaliny, množství podvozkových dílů a všechny provozní kapaliny. Co stojí určitě za zmínku, jsou nové pneumatiky Bridgestone, které byly vyrobeny letos (viz galerii).

Uvnitř se nachází veškeré vybavení, které naleznete i v ekvivalentech dnešní doby (samozřejmě kromě moderních výdobytků jako head-up displej, infračervená kamera a podobně). Všechno je elektricky ovládáno, samozřejmostí jsou vyhřívaná sedadla, nezávislé topení, dvouzónová klimatizace, tři předvolby pro přední sedadla a mnoho dalšího.

Tahle W140, přezdívaná i „mamut“, je v úplně nejvyšší možné konfiguraci. To znamená šestilitrový motor V12, s výkonem 408 koní a 580 Nm. Když se v tomhle aute vypne omezovač, rychlost bude stoupat až k číslu 288 km/h. Na tachometru nám momentální svítí 153 936 najetých kilometrů, co je mírným překvapením vzhledem k jeho stavu.

Tenhle krasavec může být váš za 97 500 zlotých, co je v přepočtu přibližně 590 tisíc korun. Kdyby vás zajímal kompletní seznam všech vyměněných částí a provedených úprav, můžete se o nich dočíst zde.

Diskuze Vstoupit do diskuze
62 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články