Teplota motoru by měla být během jízdy na požadované hodnotě. V opačném případě hrozí riziko poškození některých částí pohonné jednotky.
Ručička ukazující teplotu motoru je důležitou částí každého automobilu. Pomocí ní totiž můžeme kontrolovat nejen zmiňovanou teplotu, ale do určité míry také stav motoru. Mnoho řidičů však vůbec netuší, jaká je správná teplota a co má vůbec ručička ukazovat. Následně může dojít ke zvýšení teploty nad povolený limit a problém je na světě.
Jaké jsou tedy správné hodnoty
Co se týče ručičky ukazující teplotu motoru, ta přesněji ukazuje, jak moc je zahřátá chladicí kapalina. Slouží k tomu, aby řidiče informoval o aktuální teplotě pohonné jednotky v provozu. Pokud dochází k nějakému kolísání, nebo nadměrnému zvýšení teploty, naznačuje to jasný problém, který je potřeba co nejdříve řešit. V opačném případě by totiž mohlo dojít například k přehřátí, což by mělo za následek nenávratné poškození některých částí motoru.
Správná hodnota by se měla u všech automobilů pohybovat mezi 80 a 90 stupni. Toto rozmezí je v přijatelné normě a závisí také na konkrétním modelu vozidla. Maximální přijatelná hodnota je ještě něco málo pod 100 stupňů, pokud však přesáhne tuto hranici (ručička se objeví v červeném poli), nastává problém. Stejně tak v případě, že se dostane pod 80 stupňů. Tyto případy jsou jasným signálem, aby řidič zkontroloval stav vozidla a případně zjistil, proč je teplota mimo limit.
Teplotu motoru ovlivňuje i okolní počasí
Teplota motoru se může malinko pohybovat i v závislosti na teplotě okolního vzduchu. V horkých letních dnech pak bude hodnota o něco málo vyšší, než v chladných zimních měsících. Pokud se však kolísání teploty děje příliš často, raději problém zkonzultujte s mechanikem. Častou příčinou vysoké teploty je nízká hladina chladicí kapaliny, která se musí pravidelně kontrolovat. V případě potřeby stačí doplnit na požadovanou hodnotu a problém zmizí.