Jako James Bond: Aston Martin vyrobí 25 kusů legendárního DB5

                   

Každý milovník filmů s Jamesem Bondem si někdy přál být jako on. A nešlo jenom o pozornost žen a jeho schopnosti, ale šlo také o to, v čem tento agent jezdil. Jeho postava je odnepaměti spjata s vozy Aston Martin. Primárně potom s legendárním vozem Aston Martin DB5, který byl modelem vozu, který se objevil v legendárním a dnes už kultovním filmu Goldfinger.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Mít tak stejné auto

Kdo někdy zatoužil po tom, mít doma stejné auto jako James Bond, pro toho máme dobrou zprávu. Typický bondovský Aston Martin DB5 skutečně lze vlastnit. A to originál, přímo z výroby. Aston Martin totiž ohlásil unikátní omezenou výrobu v počtu 25 kusů. Pro fanoušky Bonda je to doslova povinnost. Ale samozřejmě jenom pro ty movité, protože každý exemplář tohoto vozu je oceněn na 2,75 milionů liber. To v přepočtu znamená asi 82,5 milionů korun českých. V tu chvíli je jasné, že většina běžných fanoušků zůstane i nadále jenom u snění.

Výroba výhradně ručně

Výroba automobilu Aston Martin DB5, se kterým jezdil James Bond je unikátní tím, že probíhá výhradně ručně. Podle dostupných informací trvá vyprodukování jedné kopie zhruba 4 500 hodin. Pokud vezmeme v potaz to, že klasický pracovní den má 8 hodin, tak by na jednom voze pracoval jeden jediný člověk zhruba rok a půl. V tu chvíli začíná dávat logiku i cena. Jak s ohledem na náročnost výroby, tak unikátní přístup k ní samotné.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Včetně té správné výbavy

Každý z 25 exemplářů Aston Martin DB5 nemají být jenom přibližným vozem, se kterým James Bond jezdil. Mají se tomu filmovému co nejvíce podobat. Co to znamená? Že vozy budou vybaveny i onou specifickou výbavou, bez které se agent jejího veličenstva neobejde. A jde třeba i o palubní zbraně (v tomto případě samozřejmě makety), jde také o systém na tvorbu kouřové clony, vyměnitelné registrační značky a další prvky, které v době filmu Goldfinger byly brány jako něco, co je doslova z jiné planety.

A jaký motor bude pod kapotou? V tomto případě nepůjde o originální motorizaci se srovnatelným výkonem – a to je dobře. Pod kapotou bude čtyřlitrový šestiválec, jehož výkon bude oproti původní originální motorizaci navýšený na hodnotu 294 koní.

Diskuze Vstoupit do diskuze
141 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články