Krása je v oku pozorovatele, takže nemá smysl pořádat mezi těmito dvěma auty soutěž o královnu krásy. Přesto je zřejmé, že tyto hypervýkonné vozy jsou designově prezentovány různými způsoby. Kromě obrovského průduchu v kapotě a výraznějšího difuzoru by průměrnému člověku nic nedalo vědět, že toto Ferrari je trochu více hard-core. Oproti tomu velké otvory, žaluzie a obří křídlo okamžitě sdělí širokému publiku, že GT2 RS je připraven na velké rychlosti.
Ferrari 488 Pista | Porsche 911 GT2 RS | |
Motor | 3,9l vidlicové 90° biturbo V8 | 3,8l plochý biturbo šestiválec |
Výkon | 530 kW (720 koní) při 8 000 ot./min | 515 kW (700 koní) při 7 000 ot / min |
Točivý moment | 770 Nm při 3000 ot / min na 7. rychlostní stupeň | 750 Nm od 2500 ot / min |
Z nuly na 100 km/h | 2,85 sekund | 2,8 sekund |
Z nuly na 200 km/h | 7,6 sekund | 8,3 sekund |
Maximální rychlost | 340 km/h | 340 km/h |
Hmotnost | 1 280 kg | 1 440 kg |
poměr výkonu a hmotnosti | 0,56 koně na kg | 0,49 koně na kg |
Převodovka | 7rychlostní dvojspojková | 7rychlostní dvojspojková |
Výše uvedená tabulka ukazuje, jak si 488 Pista a 911 GT2 RS stojí proti sobě z hlediska specifikací. Čísla jsou překvapivě podobná.I když Ferrari vyhrává většinu kategorií, majitelé Porsche by neměli žádný důvod být v rozpacích. Pista má mírnou výhodu ve zdvihového objemu, kdy dva válce navíc pomáhají porazit GT2. Nicméně oba dva modely dosáhnou rychlostí 100 kilometrů za hodinu prakticky ve stejnou dobu – Porsche zvítězilo na papíře o 5 setin sekundy. Ferrari by pak dosáhne 200 km za hodinu jako první a oběma vozům dojde pára při 340 kilometrech za hodinu.
Největší výhodou supersportu 488 Pista oproti GT2 RS je jeho hmotnost (lépe řečeno snížení hmotnosti).Vzpínající se hřebec je o 160 kg lehčí než Porsche. Italským konstruktérům se totiž povedlo u Pisty snížit hmotnost oproti standardní 488 GTB o 90 kg.
Velkou otázkou ohledně Ferrari 488 Pista je cena tohoto speciálu.Ferrari se o cenách svých modelů moc nebaví a ani u nejnovějšího speciálu se to asi nezmění. Oproti tomu Porsche nemá žádný problém dát světu vědět, na kolik GT2 RS přijde. Kupé začíná na 260 000 Euro (asi 6 milionů Kč) včetně doručení, a model se všemi výbavovými doplňky je za 289 000 Euro (7,3 milionu Kč). Nutno ovšem dodat, že německý výrobce již ohlásil, že jeho vrcholný model je v tuto chvíli vyprodaný.