Jezdíte na kruhovém objezdu správně? Toto jsou nejčastější chyby nejenom nás Čechů

                   

Kruhové objezdy jsou běžnou součástí mnoha silnic. Jejich úkolem je hlavně zvýšit bezpečnost a také plynulost dopravy. I když pravidla pro jeho použití jsou jasně daná, mnoho Čechů (a nejenom jich), zde stále chybuje. A jak jste na tom vy? jezdíte po kruhovém objezdu správně, nebo také děláte některou z častých chyb?

Blinkr před kruhovým objezdem

Velká chyba mnohých, hlavně starších řidičů. Ty dávají znamení o změně směru jízdy ve chvíli, kdy na kruhový objezd vjíždějí. Nejenom, že je to špatně, ale také to může být důvodem nehody. Mezi některými řidiči koluje jakési nepsané pravidlo, že pokud vyjíždí prvním výjezdem, dají blinkr už při nájezdu na kruhový objezd. Ostatní tak ví, že ho bude hned opouštět a mohou na něho bez obav vjíždět. Pokud dal vše blinkr někdo chybně při vjezdu a na prvním výjezdu ho neopouští, je to problém.

Nezapnutí blinkru při výjezdu

Je to stejný problém, jako byste neblikali například při odbočování. Na kruhovém objezdu však riziko případné nehody nehrozí. Na druhou stranu touto chybou zbytečně brzdíte provoz. Vůz čekající na vjezd si myslí, že na kruhovém objezdu pokračujete a tak vám dává přednost. Vy nejednou vyjíždíte, na což zareaguje čekající vozidlo se zpožděním.

Dávání přednosti zprava

Mnoho řidičů vytváří na kruhovém objezdu velké zmatky, jelikož ve chvíli kdy na něm jsou, začnou aplikovat pravidlo pravé ruky. Tedy dávají přednost těm, kteří na něho vjíždějí. Je to nejenom špatně, ale je to i nebezpečné. Řidič za nimi málokdy čeká, že k něčemu takovému dojde. Na druhou stranu se dá pochopit, že pokud je kruhový objezd ucpaný, někdo někoho „pustí“. To však platí spíše o situacích, kdy se na kruháku stojí, nebo jede krokem.

Chybné střídání pruhů

Existují velké kruhové objezdy, které mohou mít dva a více kruhů. I tady se objevují problémy. Pruhy samozřejmě měnit lze, ale vždy a pouze s blinkrem, aby byli upozorněni ostatní řidiči. Problém pro některé mohou být objezdy kde jsou dva pruhy na vjezdu i na výjezdu. Řada řidičů vjíždí v levém a vyjíždí pravým, aniž by pruh viditelně změnili. Nedrží tak svou jízdní stopu a v tu chvíli mohou ohrozit jiné řidiče tím, že mu zkříží dráhu.

Diskuze Vstoupit do diskuze
139 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články