Každý si vzpomene na nekonečné soudy s kauzou Dieselgate, jak to vypadalo v minulých letech a k čemu všemu přispěla.
Nekonečné soudní procesy v kauze Dieselgate jsou definitivně u konce. Nyní již můžeme očekávat, že o ní budou napsány knihy. Možná se jednoho dne dokonce dočkáme filmu o přelomu v automobilovém průmyslu.
Jak to teda všechno dopadlo?
Proč je tedy celý skandál Dieselgate uzavřen? Volkswagen minulý týden dosáhl vyrovnání 288 milionů EUR s bývalými řediteli, kteří v té době společnost řídili. Mluvíme také o Martinovi Winterkornovi, jenž vedl celý tento koncern. Hlavním důvodem této kauzy bylo porušení jejich povinností a manipulace s výfukovými emisemi motoru.
Peníze, které koncern Volkswagen vynaložil na tuto akci, se pohybovaly v řádu miliard. Pro koncern je to taková kapka v oceánu. Karty se však otočily, jelikož teď bude naopak inkasovat za pochybení svých bývalých manažerů.
Kolik tedy stála celá kauza Dieselgate?
Řeč je o částce přesahující téměř 32 miliard EUR. Tyto peníze byly z velké části vynaloženy například na svolávání a úpravu automobilů, na odškodné zákazníkům a různé pokuty a náklady na právní zastoupení.
Bývalí manažeři ale nebudou platit celou částku, protože 270 milionů zaplatí pojišťovny v rámci pojištění odpovědnosti, které si manažeři sjednali. Samotný Winterkorn zaplatí 11,2 milionu, Stadler 4,1 mil., bývalý šéf technického vývoje automobilky Audi Stefan Knirsch 1 mil. a bývalý člen představenstva Porsche Wolfgang Hatz 1,5 mil. EUR.