Zajímavý význam jmen japonských výrobců automobilů. V tomto článku naleznete několik populárních značek a jejich významy.
Taky jste někdy přemýšleli nad tím, proč se jednotlivé značky automobilů jmenují tak, jak se jmenují? Od čeho tak jejich název asi pochází a co znamená? Pokud ano, tak v dnešním článku se dozvíte vysvětlení názvů, některých z nejznámějších značek a výrobců automobilů japonského původu. Některé vs možná dosti překvapí.
Nissan
Význam názvu „Nissanˮ je asi ten nejjednodušší. Lidé k psaní tohoto názvu používají japonské znaky kanji. První kanji „niˮ znamená slunce, což je shodou okolností také první představa toho, co Japonci nazývají svou zemí – „Nihonˮ. Druhý kanji znamená „výroba.ˮ Nissan tedy znamená v japonštině „produkt japonskaˮ.
Subaru
Japonská společnost vyrábějící automobily Subaru píše své jméno v katakana místo kanji. Subaru v japonštině tedy znamená „Plejádyˮ (také známé jako sedm sester), což je souhvězdí. Možná se tedy někteří diví, proč má Subaru ve znaku jen šest hvězdiček. Je to kvůli japonské tradici, která v souhvězdí Subaru udává jen šest hvězd.
Honda
Od roku 1959 je Honda největším výrobcem motocyklů na světě. V současné době je také druhým největším výrobcem automobilů v Japonsku. Název je odvozen od zakladatele společnosti Soichiro Hondy. Ať už to někdo napíše v kanji nebo katakana, význam zůstane stejný – „původní poleˮ nebo „hlavní poleˮ.
Mazda
Název Mazda Motor Corporation dostala společnost po svém zakladateli, který se jmenoval Jurijo Matsuda. Jméno Matsuda v japonštině znamená „pole borovicˮ. Společnost se však rozhodla název lehce pozměnit, a tak jej z Matsuda přejmenovala na Mazda, přičemž se inspirovala od zoroastrijského boha Ahury Mazdy.
Mitsubishi
Logo slavné společnosti Mitsubishi se třemi červenými diamanty na bílém pozadí odráží jeho význam. Mitsubishi je japonské složené slovo skládající se z Mitsu a bishi, což znamená tři a diamanty. Název Mitsubishi je tedy obsažen v logu automobilu, kde jsou tři červené diamanty na bílém pozadí, a znamená to „tři diamanty.
Toyota Klichiro
Toyoda založil největší japonskou automobilku Toyota Motor Corporation a pojmenoval ji podle svého příjmení. Toyoda znamená v japonštině „úrodné zemědělské poleˮ. Ke změně názvu z Toyody na Toyotu došlo, protože Toyoda potřebuje k psaní v abecedě katakana deset tahů. Číslo deset zároveň označuje křižovatku nebo nerozhodnost, což je pro novou společnost špatným znamením. Naproti tomu Toyota vyžaduje osm úderů a Japonci považují číslo osm za symbol štěstí.
Suzuki a Acura
Suzuki je japonské příjmení a značka automobilu, která dostala své jméno podle zakladatele společnosti Michia Suzukiho. Slova Suzu a Ki znamenají zvonek. Acura je luxusní značka Hondy. Toto jméno není vůbec japonské slovo. Místo toho pochází latinského slova „acuˮ, což znamená mechanická přesnost.
Lexus
Přestože největší japonská automobilová společnost Toyota nyní vlastní Lexus, má toto slovo původ mimo Japonsko. Z toho důvodu toto jméno není Japonské, ale teorie říkají, že název je kombinací slov luxus a elegance. Lexus taky vyjadřuje zkratku pro „luxusní vývoz do USAˮ. Není tedy divu, že tyto vozy, které jsou znamením luxusu, nesou právě takový název.