Zákaz spalovacích motorů ještě nezačal platit, přesto automobilky podle všeho už nevyvíjejí nové spalovací motory. Škoda.
Evropa se ukázala v pravém světle, odhalila svou nefunkčnost, omezenost a zaslepenost. Je to podobné jako se zákazem plastových brček a kelímků. Padl zákaz jejich prodeje a od té doby si zákazníci rozpouští v nápojích papírové trubičky a snaží se pižlat steaky dřevěnými příbory. Ve chvíli, kdy v jižní Americe a Asii hrnou do moře tuny a tuny plastového odpadu denně. Evropa je papežštější než papež. A týká se to i elektrických aut.
Zákaz plastových kelímků a spalovacích aut. Dvě hlouposti
Auta na elektřinu nedávají v globálním měřítku smysl. Jsou vhodná do města, ale to je tak všechno. V Asii či Africe nikdo nepřinutí místní řidiče, aby se zbavily starých Mercedesů a Toyot a koupili si elektrická auta. I když není jisté, zda dojde k definitivnímu zákazu prodeje nových automobilů se spalovacími motory, naplánovanému na rok 2035, automobilky zbaběle stáhnuly kalhoty. Namísto toho, aby se snažili prosadit správnou cestu, srazily paty a daly se na výrobu elektrických aut. Řeč je o evropských značkách.
Ty se evidentně ke spalovacím motorům obrátily zády. Aby bylo jasno, jde ze strany Evropské diktatury o značnou vychytralost, nikdo spalovací motory v reálu nezakázal. Od roku 2035 však budou povolena pouze paliva s neutrální uhlíkovou stopou. Možností jsou motory spalující syntetická paliva, ale je otázkou, zda může něco zachránit benzínové a naftové jednotky, jak je známe teď. Zřejmě ne. Evropští výrobci aut se nechali slyšet, že se k elektromobilitě přesunou dříve než před rokem 2035.
Jaguar skončí se spalovacími motory v roce 2025. Možná by mohl skončit i samotný Jaguar a nikomu by asi nechyběl. O rok později se stane elektrickým Audi. Do roku 2030 pak konvertují Renault, Volvo, Peugeot, Citroën, DS, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Bentley, Rolls-Royce a Ford. Evropský Ford, vzít Američanům benzínové osmiválce a nabídnout jim místo toho pouze cirkulárky, to by jistě vyvolalo vlnu pouličních nepokojů a násilí.
Doba elekktrická se blíží, vývoj motorů byl ukončen
Rok 2030 bude přelomovým pro BMW a Mercedes, pokud se čistě elektrický pohon stane povinným. Podobně tomu bude u ostatních značek koncernu VW mimo Audi. Korejci působící na evropském trhu si termín protáhnou o dalších pět let. „Nemyslím si, že by v Evropě někdo vyvíjel od základu nový spalovací motor,“ řekl ředitel skupiny Renault Luca de Meo. „Všechny peníze jdou do elektrifikace nebo do vodíkových technologií.“
Pozitivně neokomentoval de Meo ani možnost masového rozšíření automobilu s motory na syntetická paliva. Označil tuto alternativu poza za jistou příležitost. Která nemá šanci na život bez rozšíření infrastruktury a velkovýroby. Podle de Mea tedy nikdo z evropských hráčů už nevyvíjí spalovací motory, a také nijak nepracuje na motorech na syntetická paliva. Možná dojde pouze k modernizaci stávajících pohonných jednotek tak, aby splnily normu Euro 7, která má začít platit v roce 2025.