Neotřesitelná pozice domácího bestelleru dostane občas povážlivé trhliny. Zejména když někdo z konkurentů nabídne více muziky za méně peněz, jako v tomto případě.
I v době, kdy na vás nové SUV „vyskočí“ snad i při nákupu v drogerii zůstávají klasické karoserie, tj. kombi nebo sedany oblíbenými u zákazníků. Ne každý nutně potřebuje „offroadový“ vzhled svého automobilu, ne každý potřebuje vozit děti do školy poněkud přerostlými monstry, která se stěží vejdou na silnici. Liftbacky, hatchbacky, kombi či sedany tak stále nachází svoje kupce, úspěch Octavie je toho ostatně pádným důkazem. A úspěch konkurentů Octavie také. Pojďme se na jednoho takového podívat společně.
Chery nemíní s Omodou ponechat cokoli na náhodě
Značce Omoda, coby divizi čínského gigantu Chery jsme se na těchto stránkách věnovali již nejednou. Jejich sedan S5 sklízí úspěch v zásadě na každém trhu, na který byl uveden. Nejblíže evropskému je pak ten ruský, kde Chery převzal pozice, uvolněné evropskými automobilkami. Chery si však nechce z pochopitelných důvodů nechat ujít celou lukrativní Evropu, a tak mohutně „zbrojí“ pro budování prodejních pozic a posilování nabídky. S5 GT modelový rok 2023 je pak ukázkou, co dokáže Čína nabídnout zákazníkům.
A především za jaké peníze. Omoda S5 GT vyměnila starou CVT převodovku za moderní, sedmistupňovou „dvojspojku“, motor byl posílen na 150 koní/275 Nm a 4,7metrový sedan o rozvoru 2 700 mm s ním náhle zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy. To není špatný údaj. Každopádně na hony vzdálený opravdu hodně letargickým 13,2 sekundám dřívější základní verze S5. Která pravděpodobně splnila roli „lakmusového papírku“ a testovací verze pro méně náročný ruský trh. S5 GT na to však už jde zcela jinak.
Základní verze s prvky, za které jinde (draze) připlácíte
A to zejména po stránce výbavy. Již základní verze Neo nabídne kožené čalounění, vyhřívání volantu, čelního skla a všech sedadel a duální klimatizaci. Máme také bezklíčový vstup a startování. Stejně jako panoramatickou střechu, bezdrátové nabíjení mobilu a multimédia s 10,25palcovým displejem. Sedadlo řidiče je také ventilované a elektricky ovládané. To na „základní“ verzi není vůbec špatné, mnoho z těchto prvků budete totiž v ceníku nejen Škody křížkovat jako „extras“. A pochopitelně také draze platit.
Ještě dál pak jde vrcholná verze Ultra. K výše uvedenému přidává 360stupňové kamery, které hlídají okolí celého vozu, stejně jako jízdní pruh a detekují auta v mrtvém úhlu. Sedadlo řidiče v této verzi má také nastavitelnou bederní opěrku a masážní funkci. Hliníková kola s pneumatikami o rozměru 205/50/17 jsou pak standardem u obou úrovní výbavy.
Kulatých 555 tisíc jako motivace pro výměnu starého za nový
A jak to vypadá se zmíněou cenou? Omoda nasadila na základní verzi pro Evropu „kulatých“ 555 tisíc korun v přepočtu, dražší Ultra vyjde na zanedbatelný příplatkem 20 000 korun na finálních 575 tisíc korun. Jedinou podmínkou je výkup jakéhokoli vašeho vozu na protiúčet, přičemž musíte být vlastníky tohoto vozu minimálně 6 měsíců. Čili jakési „šrotovné“, zde navíc s docela sympatickou podmínkou. Za 4,7 metrů dlouhý nový sedan s úplnou výbavou to tuším není tak špatná nabídka.
Jak to vidíte vy? Podaří se čínským výrobcům prosadit, pokud budou nabízet takovýto poměr výkon/cena u svých automobilů? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!