Zdá se vám, že vaše auto není po technické stránce dokonalé? Ale nechcete platit za drahou diagnostiku mechanikovi? Není to nutné. Stačí se podívat na kouř z výfuku a můžete mít během chvíle jasno o tom, co je s vaším vozem špatně. Ukážeme vám, co dané stavy a situace naznačují. Stačí jeden pohled a lze určit, jaká problémová oblast se vašeho vozu týká.
Modrý kouř
Pokud z výfuku vašeho auta vychází modrý a hustý kouř, jasně to ukazuje na několik možných problémů. Prvním může být například poškozené těsnění. Dále může tato barva kouře naznačovat opotřebení stěn válce. V obou případech je lepší oslovit servis, jelikož může jít o závažný problém, který může vést i k tomu, že jednoho dne už nenastartujete a budete muset měnit klidně i celý motor.
Bílý kouř
Pokud má kouř vycházející z výfuku bílou barvu, může to znamenat problém s chladivem. Konkrétně v tom směru, že se může chladicí kapalina mísit s palivem a být spolu s ním spalována. Je jasné, že někde v motoru bude netěsnost, kterou je třeba odhalit a opravit. Jinak hrozí ještě vážnější poškození. A tak není na místě opravu oddalovat.
Saze ve výfuku
Výfukový systém není sám o sobě úplně čistý, ale pokud se v něm objevuje opravdu velké množství sazí, často doplnění hustým černým kouřem, buďte na pozoru. Patrně jde o situaci, kdy motor spaluje zbytečně moc paliva, a to vlivem svého množství nehoří úplně dokonale. I tady je vhodné provést důkladnější diagnostiku a odhalit důvod daného stavu.
Černý kondenzát
Že z výfuku hlavně při zahřívání kape čirá voda, to je běžné. Jde o klasický kondenzát, který zde vzniká. Pokud ale začne mít tekutina spíše černou barvu a mazlavou strukturu, něco není v pořádku. Nejčastěji může tento stav ukazovat nejenom na zmíněné saze, ale i na to, že auto má problémy se spotřebou oleje, která je podstatně zvýšená. I tady bude nutné oslovit mechanika s cílem najít zdroj problému.