Policie někdy zabavuje zločincům jejich vozidla coby výnosy z trestné činnosti. Drahé a luxusní modely je pak možné od státu výhodně odkoupit. Jako třeba toto Audi Allroad.
Každý stát s fungující policií a ministerstvem vnitra (nebo podobně fungujícími policejními útvary a ministerstvy) se postupem času dostane do situace, kdy se mu někde začnou hromadit auta, jenž byla zabavena všem těm loupežníkům, dealerům a dalším desperátům při výkonu jejich „profese“. Tedy „profese“ desperátů a profese policistů. Neb co většinou zabavíte zločinci? Předmět „podnikání“ a automobil. Často pěkný automobil. Chápejte, tihle lidé nebudou jezdit ve Fabii. Ale za cenu Fabie se pak ta auta nechají koupit. Pojďme se na jedno takové podívat.
Z chuligána k prémiovému kombi z Ingolstadtu
Minule jsme v podobné situaci měli opravdu chuligánský Dodge Challenger 5,7 HEMI, dnes tu máme model nepoměrně střízlivější, to však vůbec neznamená, že výrazně horší. Audi Allroad byly vždy tak trochu kategorie sama pro sebe, vzduchový podvozek s možností regulace světlé výšky a pohonem všech čtyř kol Quattro jim dával možnost obstát v terénu, jinak vyhrazenému pro vozy SUV nebo vyloženě terénní off-roady. Zpět na silnici jste mohli světlou výšku opět snížit a přeměnit terénní auto na tichý dálniční expres.
Fungovalo to – a stále funguje – poměrně dobře a Allroad si svou cílovou skupinu bez problémů našel. A také udržel. Už od první generace jsou pro tento model charakteristické plastové lemy podběhů, velká kola a celkově o kus agresivnější look, než pro standardní „Á šestku“. I s náročnějším (a dražším) servisem jde často o volbu profesionálů, kteří čas od času potřebují nějakou tu polní cestu zdolat bez rizika poškození spodku. Fotografové, geodeti nebo třeba jen nároční cestovatelé.
Zabavený Allroad od „zločinců a desperátů“
A pochopitelně, všichni ti, kterým jde o prestiž. Allroad bez výjimky vypadal vždy velmi dobře, ať již před divadlem nebo na polní cestě. Jeden takový je aktuálně k mání na webu Centra zajištěných aktiv, které je oddělením Ministerstva vnitra ČR. A byl tedy zabaven nějakému „desperátovi“, který jej zkrátka neuhájil před rukou zákona. Na první pohled je patrné, že auto nějaký šrám utržilo, ať již prasklým sklem, nebo chybějícími plastovými díly pod nárazníkem na obou stranách vozu.
Největší závadou pak bude uvedená netěsnost vzduchového podvozku, což je nejlepší svěřit někomu, kdo „Allroad měchy“ servisuje už mnoho let a dokáže celou věc fundovaně posoudit. Zkontrolovali bychom také určitě rozvody, které na tomto motoru bývají opravdu nákladnou záležitostí. Vše ostatní se podle popisu jeví v pořádku, interiér je také relativně udržovaný. To vše za vyvolávací cenu v aukci, jenž s trochou štěstí může skončit jako výhodný obchod. Neboli, přes 170 kW v třílitrovém turbodieselu Quattro za cenu Fabie. To nezní úplně špatně.