Které motory patří mezi ty nejspolehlivější a jsou schopné najet až milion kilometrů?

Některé motory se svým výrobcům povedly více, jiné zase méně. Mezi ty nejspolehlivější se řadí spíše starší motory, které nebyly tolik zatížené na emisní předpisy. Tyto motory jsou dnes už časem prověřeny a jejím pořízením, byste neměli udělat špatný krok.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Dobrá pověst a kvalitní díly, které mají zajistit danému typu automobilu solidní prodej, jsou jen část prodejního úspěchu. Většina řidičů, kteří si chtějí pořídit nový vůz, si nejprve o daném modelu zjistí co nejvíce informací. Pokud se někde dočtou, že jejich vybraný model má určité nedostatky a po relativně malém počtu najetých kilometrů dochází často k poruchám, rychle od něj upustí. Naopak pokud má některý model ve svém hodnocení to, že je schopen najet vysoký počet kilometrů, jen to upevní jeho rozhodnutí.

Postupný vývoj motorů k lepšímu

S postupem času a vývojem nových technologií se konstrukce jednotlivých motorů mění a zdokonalují. Některé jsou ekonomičtější, jiné mají vyšší výkon a mnohé další výhody. Někdy však mohou mít některé vývojové úpravy v konečné fázi docela patrný vliv na celou životnost motorů. Na cestách tak stále můžeme vidět celou řadu starších automobilů, které jsou známé svým spolehlivým motorem.

Motor Mercedes 2,7 CDI

Německá automobilová značka Mercedes je známá svou kvalitou již dlouhá léta. Dokazuje to i její výrobek, jenž se zapsal mezi ty nejspolehlivější. Jedná se o motor 2,7 litru CDI, který se řadí mezi poslední „držákyˮ, které tato značka vyrobila. Následující modely již jsou plné elektroniky, jež ubírá na spolehlivosti. Jeho výkon je 170 koní a dal se sehnat jak s manuální, tak s automatickou převodovkou. Přímé vstřikování common rail však způsobilo, že byl motor náchylný na kvalitu paliva.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Toyota 3S-FE

Tento motor vyráběla automobilka Toyota v letech 1986 až 2000. Jednalo se o čtyřválec s 16 ventily, o objemu dvou litrů s dvojitým vačkovým hřídelem. Evropská verze má výkon 128 koní. Tyto motory jsou oproti svým nástupcům vybaveny litinovým blokem motoru. Toyota je montovala do modelů Camry, Caldina, RAV4, Carina a dalších. Díky své kvalitě a spolehlivosti se s nimi dalo při správné údržbě najezdit i přes milion kilometrů.

iZdroj fotografie: Uživatel Vauxford / Creative Commons / CC BY-SA

BMW V12 M70

Německá automobilka BMW si zakládá na kvalitní práci a svým výrobkům věří. Není se čemu divit, když několik z jejich modelů obsadilo přední příčky pro nejspolehlivější motor. Tento dvanáctiválec byl původně vyroben tak, že se spojily dva řadové šestiválce M20. Měl rozevření v úhlu 60°, neměl ocelové vložky, ale nikasilový povrch v bloku motoru. Měl objem 5,0 l a dosahoval výkonu 220 kW. Následně byl montován do vozů BMW řady 7, kupé 850 CSi (E32 a E31), nebo ve značně upravené verzi i dokonce do McLarenu F1.

1,9 TDI od Volkswagenu

Motor 1,9 TDI od koncernu VW je podle značné spousty lidí ten nejlepší a nejspolehlivější na světě. Kromě toho má spotřebu, která se hravě dostane pod 5 litrů, což je velmi malé číslo. V dnešní době se pořád na cestách vyskytuje tento držák, který však nemá příliš zářivou budoucnost vzhledem k jeho emisím. Majitelé automobilů s tímto motorem uvádí, že při pravidelné údržbě s ním lze najet velmi vysoký počet kilometrů překračující dokonce hranici milionu.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Honda 1.8 i-VTEC

Přestože název napovídá, že se jedná o sportovní automobil, zdaleka tomu tak není. Tento motor byl dodáván do modelů Civic a jeho výkon je 103 kW (140 koňských sil). Jeho velkou výhodou je nízká spotřeba paliva, která se pohybuje okolo 6 litrů na 100 km. Je vybaven variabilním časováním a zdvihem ventilů i-VTEC, který dokáže přepínat nastavení ventilů podle zatížení agregátu. Ve své době uvedení (2005) byl brán jako jeden z nejúspornějších motorů ve své kategorii. Na spolehlivosti mu přidává rozvodový řetěz. Obecně je tento motor řazen mezi ty nejspolehlivější motory, jaké Honda nabízí.

Zdroj: CarMechanics, MotorTrend

Diskuze Vstoupit do diskuze
100 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články