Koroze je velký problém především u starších automobilů. Pokud se tedy chystáte koupit ojetý vůz, dejte si pozor právě na tyto modely.
Některé automobily vydrží jako nové celou řadu let, ale u jiných se koroze dostává na povrch už po pár letech od výroby. Tento proces rezivění je samozřejmě ovlivněn i tím, kde vozidlo parkujete a jak často jezdíte. Každý majitel nového automobilu očekává, že starosti s korozí nebude muset několik let řešit. Existují však modely, které jsou známé tím, že majitelům začaly rezivět mnohem dříve, než se očekávalo.
Honda Accord 7. generace
Model Accord výrazně ztratil na popularitě, když se brzy po výrobě ukázala koroze na karoserii. Kromě této nevýhody je však stále oblíbenou volbou řady řidičů, a to především díky vysoké spolehlivosti. Karoserie je složena z tenkých plechů a laku, který se snadno poškodí, a následně vznikne koroze. Rychlost vzniku závisí také na tom, po jakých cestách automobil jezdí. Při provozu na silnici, z níž mohou odletovat drobné kamínky, se může dříve odřít lak, a tím podpořit rezivění.
Koroze se nevyhýbá ani Subaru
Koroze se nevyhýbá ani takovým automobilům, jako je Subaru. Ať už se rozhodnete pro koupi modelu Forester, Legacy nebo Party, můžete počítat s tím, že se nejpozději za pár let objeví první známky rezivění karoserie. Zejména u ojetých vozidel je tedy důležité před nákupem pořádně zkontrolovat její stav.
Problémy s korozí mají i německé automobily
Koroze se předčasně objevuje i na vozidlech značky Volkswagen. Nejnáchylnější jsou Golf 5. generace a Passat B6. Ze všeho nejdříve začínají rezivět blatníky, spodní hrany dveří, kapota a zavazadlový prostor. Další značkou, která podléhá korozi dříve, než by měla, je Mercedes. Modely třídy C W203 a třídy E W210 jsou toho dokonalým příkladem. Z užitkových vozů najdeme korozi nejčastěji na dodávkách vito W638 a Sprinter W903.
Mazda 6 první generace
Zatímco předchozí model Hondy má problémy s korozí pouze na určitých místech, první generace Mazdy je na tom mnohem hůře. U ní se totiž tato vada na kráse objevuje od podlahy až ke střeše.
Pokud byste se tedy rozhodli pro koupi tohoto ojetého automobilu, dejte si velký pozor na to, aby karoserie nebyla zrezivělá a vy jste pak neměli problém na technické kontrole (STK). Kromě toho je však tento model relativně spolehlivý až na vznětové a sportovní verze.