Kurýr na skútru vjel do vagónu metra, aby si urychlil cestu. Na zastávkách si vysloužil nevěřícné pohledy cestujících

Kurýr neváhal vzít svůj skútr až do metra, aby doručil jídlo hladovým zákazníkům, čímž přinejmenším překvapil pasažéry. A porušil pravidla přepravy.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Mít v posledních dnech a týdnech práci kurýra není žádný med, na tom se asi se mnou shodnete. Venku mráz, vítr fouká, samé dešťové přeháňky, a vy přesto musíte rozvážet jídlo hladovým zákazníkům včas. A ideálně ještě s úsměvem. V teple auta to možná ještě jde, ale jak dobře víme, dost kurýrů volí prostorově i palivově úspornější prostředky, jako jsou kola, elektrokoloběžky nebo skútry. Obdivuhodné, bez debat. Jenže všechno má své hranice. A jejich překročení vás tuším pobaví. Nenechte se prosit.

Metro místo silnice jako zkrácení cesty

Vídeňská veřejnost zažila před pár dny nečekanou podívanou, když si jeden kreativní kurýr usnadnil doručování metrem. Nic nevídaného. Jenže tenhle kurýr s sebou vzal i svůj moped. Překvapení cestující mohli jen nevěřícně zírat, jak se zaměstnanec donáškové služby s dopravním prostředkem, který vypadá doma spíš na silnici než ve vagónu, proplétá kolem sedadel. Někdo si ho vyfotil, jiný jen zakroutil hlavou, ale nikdo z nich asi na tuhle bizarní jízdu vídeňskou podzemkou nezapomene.

Kurýři Boltu a Woltu se nechávají srazit řidiči v přímém přenosu. Lidé je za to chválí a denně jim děkují

I když to zní jako scéna z komedie, podobné případy ukazují, že lidská vynalézavost někdy přeroste v absurdní situace. Dopravní podnik se k případu zatím nevyjádřil, ale podle pravidel je jasné, že něco podobného by asi nemělo projít bez povšimnutí. Kurýr sice možná ušetřil pár minut, ale svým „kaskadérským kouskem“ překročil hranice, které i v jeho nepochybně těžkých pracovních podmínkách platí. Metro není určitě vhodné k dopravě motocyklů. A suverénně najet s mopedem do vagónu bohužel znamená, že vaši spolucestující se budou muset uskrovnit. S tím si ale „fešák“ hlavu zřejmě nelámal.

Zima, lenost, horká pizza – nebo něco jiného?

Samozřejmě veškerý obdiv za oddanost práci, alespoň ve smyslu „zákazník na prvním místě“. A určitě nepochybuji, že mu poté za ušetřené minuty při doručování večeře dal zákazník tučný „tringeld“. Otázkou ale zůstává, zda to spropitné vyrovná pokutu, která kurýra teď možná čeká za porušení přepravních podmínek.

Eure Meinung zu E-Moped Fahrrad in U-Bahnen?
byu/E3GGr3g inwien

Co mohlo kurýra k tomuto kousku přimět? Můžeme jen spekulovat. Možná mu byla zima, možná se chtěl vyhnout nekonečným kolonám na ulicích, nebo ho prostě jen unavilo soustředit se na jízdu a chtěl na chvíli vypnout mozek. Faktem ale je, že metro ve Vídni má jasná pravidla. Přeprava kol je sice povolená, i když jen mimo špičku, ale moped rozhodně ne. A to ani v deset večer, kdy už není v podzemce tak rušno.

V Čechách to s kurýry také občas není jednoduché

Pokud mluvím z osobní zkušenosti, tak je jasné, že v Praze člověk čas od času taky narazí na kurýra, který se snaží do metra protlačit všechno možné – kola, elektrokoloběžky, někdy dokonce i hoverboardy. Takže pohled na kurýra s mopedem by mne už asi ani nepřekvapil. Byť jsem ho tedy ještě neviděl. Dopravní podnik hl. m. Prahy v tom má nicméně jasno – motorová vozidla, a tedy i mopedy, jsou v metru zakázaná za všech okolností. Což je možná nakonec dobře. Mimochodem, jakou zkušenost s kurýry máte vy?

Jaké máte zkušenosti s kurýry?

Diskuze Vstoupit do diskuze
101 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články