Rusové postavili Ladu, která doslova umí válet sudy. Neobvyklý experiment se směšnou konstrukcí jim vyšel

Na začátku pokusu musel tým upravené vozidlo otáčet ručně. Při ostré zkoušce během jízdy a prudkého brždění nakonec všechno vyšlo tak, jak si ruští mechanici naplánovali.

i Zdroj fotografie: S vědomím Garage54
                   

Ochranné klece nejsou v motoristickém sportu nic neobvyklého. Závodníci jsou ve svých speciálech jejich prostřednictvím více chránění, kdyby došlo k nehodě a vůz se převrátil. Ruští konstruktéři teď ale světem klecí zatřásli a dávají těmto konstrukcím zcela nový rozměr. Mohou totiž sloužit i k tomu, aby se auto snadněji převrátilo přes střechu zpátky na kola. Zkrátka, aby takříkajíc, válelo sudy.

Trochu směšná konstrukce

Nejnovější experiment nadšenců z populární Garáže54 je tady. V hlavní roli je znovu nesmrtelný automobil Lada a monstrózní klec, která umožňuje převrácení vozidla. Jde o neobvyklou půlkruhovou konstrukci, která vypadá trochu směšně. Na první pohled je zřejmé, že s tímhle udělátkem bude zábava. Před tím, než upravená Lada vyjela na první testovací jízdu, musela ale projít úpravami.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Ruští experimentátoři vozidlo seřízli, aby zkrátili rozvor, a navíc zvýšili světlou výšku, takže Lada vypadá jako zavalité kupé. Zbavili se také interiéru, takže řidiči zůstaly jen základní věci, jako je sedadlo s popruhy, volant a další elektrické komponenty. Ladě také z logických důvodů odstranili čelní sklo. Nechali v automobilu alespoň rychloměr, který ale umístili na zvláštním místě.

Přemet přes nárazník

Ocelovou ochrannou klec svařili mimo vozidlo, na rozdíl od typické konstrukce v kabině. Cílem úprav ikonického ruského vozu bylo umožnit, aby se během jízdy překlopil o 360 stupňů. Tvar a síla konstrukce klece byla právě k tomu navržena. Upravený vůz vypadá sice divně a není to žádný krasavec, ale na takové šílenosti nejsou u nadšenců z Garáže54 nic neobvyklého. Důležité je, jak experiment dopadne.

Před tím, než Lada poprvé vyrazila válet sudy při jízdě, bylo nutné ověřit, jak se vlastně bude vůz s konstrukcí chovat. A musely nastoupit svaly ruských mechaniků. Posádka Ladu přetáčela ručně, aby si řidič mohl před samotným pokusem všechno osahat. A pak nastoupila ostrá zkouška. Po několika pokusech se kaskadérský kousek podařilo dokončit. Lada rychlila na určitou rychlost, prudce zabrzdila a přes přední nárazník udělala přemet.

Zdroj: Motor1, Garage54

Diskuze Vstoupit do diskuze
129 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články