Lampy jako nabíječky elektromobilů? Ano, kabely z pouličního osvětlení je zastoupí nejen na sídlištích. Konečně logické řešení

Ve městech, kde by přechod na bezemisní auta ocenili nejvíce, lidé obvykle narážejí na problém s nedostupností nabíjecích stanic. Řešením by mohly být nabíjecí sloupy BeamSpot.

i Zdroj fotografie: Beam Global
                   

Všeobecný přechod na elektromobilitu je sice šlechetný cíl, ale v praxi naráží na nespočet překážek. Zejména ve větších městech, kde nabíjecí stanice a hustá zástavba zkrátka nejdou dohromady. Pakliže nevlastníte garáž a nechcete tahat kabely přes chodník z balkonu, jste odkázáni na veřejné nabíječky, kde se v těch nejexponovanějších časech mohou tvořit dlouhé fronty.

Nemluvě o tom, že se tyto stanice obvykle staví na okrajích měst, protože v nahuštěných centrech na ně jednoduše není místo. Společnost Beam Global však přišla se zajímavým řešením, jež cílí přímo na obyvatele hustě osídlených městských oblastí a které bere v potaz povahu městské infrastruktury. Pojďme se na něj podívat!

Seznamte se – inovativní nabíjecí sloupy BeamSpot

Řešení, jehož prostřednictvím firma Beam Global hodlá vyřešit problémy s elektromobilitou ve velkých městech, se jmenuje BeamSpot. Jedná se o nabíjecí sloupy, které by mohly jednoduše nahradit pouliční osvětlení všude tam, kde se klasická nabíjecí stanice nevejde, nedává smysl a/nebo by nadzvedla ze židlí místní památkářskou obec. Kromě obytných zón bychom se s novými sloupy mohli setkat i na velkých parkovištích u nákupních center, před úřady nebo na letištích.

iZdroj: Beam Global

Sloupy BeamSpot generují elektřinu buďto pomocí solárního panelu, anebo prostřednictvím kombinace fotovoltaiky a větrné turbíny. Vygenerovanou energii pak skladují v baterii, jež se nachází přímo ve sloupu. Sloup pouze se solárním panelem má na výšku 9,1 metru, verze s větrnou turbínou je ještě o 3 metry vyšší.

Expanze do Evropy se zdá být na spadnutí

Generální ředitel společnosti Beam Global Desmond Wheatley doufá, že se řešení jeho společnosti uchytí nejen v USA, ale také na starém kontinentu, kam své sloupy plánuje vyvážet. Jedním dechem uznává, že řešení tohoto typu již na trhu existují, nicméně sloupy BeamSpot se od konkurenčních výrobků liší tím, že velkou část své elektřiny dokážou vyrobit samy a skladují ji ve vlastní, integrované baterii. Díky tomu jsou mnohem účinnější a dokážou poskytnout více energie než konkurence.

iZdroj: Beam Global

Řešení z dílny Beam Global hraje do karet také skutečnost, že instalace sloupů společnosti nevyžaduje zásadní stavební úpravy, což pro historická centra a městské památkové zóny v evropských metropolích může být klíčové. Z hlediska rozměrů by měl každý sloup zabírat zhruba stejnou plochu jako běžný sloup pouličního osvětlení. Nemluvě o tom, že instalace několika sloupů BeamSpot vyjde násobně levněji než stavba nové nabíjecí stanice.

Kolik elektřiny dokáže BeamSpot vyrobit?

Každý jeden sloup BeamSpot by měl za den vygenerovat tolik energie, aby vystačila na cca 350 kilometrů dojezdu běžného elektromobilu. Konkrétní čísla se samozřejmě budou lišit podle aktuálních povětrnostních podmínek, spotřeby a dalších faktorů. Každý sloup obsahuje 1kW solární panel, 1kW větrnou turbínu, 15kWh integrovanou baterii a příslušenství k připojení na rozvody pouličního osvětlení. Každá jednotka by měla poskytnout výkon až 5,76 kW a měla by být kompatibilní s nabíjecím zařízením kteréhokoliv elektromobilu.

Myslíte si, že nabíjecí sloupy dokážou vyřešit problémy s elektromobilitou ve větších městech?

Diskuze Vstoupit do diskuze
148 lidí právě čte
Autor článku

Bogdan Heinz

Zobrazit další články