Lancia je zpět ve hře. Sporťák na způsob Stratosu dostane každého do kolen. Dorazí i do Česka a konkurenci nepotěší

Několikrát avizovaný návrat slavné italské značky by se nyní mohl definitivně podařit. A jestli mají přijít skvosty podobné Stratosu, tak vzkazujeme do Itálie: už aby to bylo!

i Zdroj fotografie: Lancie
i Zdroj fotografie: Lancia
i Zdroj fotografie: Lancia
i Zdroj fotografie: Lancia
i Zdroj fotografie: Lancie
i Zdroj fotografie: Lancie
Další 3 fotografie
Další 3 fotografie
                   

Italská Lancia v posledních letech nezažívala zrovna návaly euforie a optimismu, velmi mírně řečeno. Jediný model, který opustil výrobní linky, byl malý Ypsilon, a to ještě s určením jen pro domácí trh. Mnoho jiných automobilek by to za podobné situace dávno „zabalilo“. V dnešní hyperkonkurenční době, kdy se do Evropy dobývají čínské firmy s diskontními cenami svých produktů, vypadá takový „výrobní model“ jako čiré šílenství. A přesto ho čeká zářná budoucnost. Pojďme se na to podívat společně.

Stellantis s oběma „Italkami“ počítá

Lancia se (spolu s podobně, byť v menší míře „postiženou“ Alfou Romeo) po vstupu do koncernu Stellantis naštěstí dočkala alespoň „mentální podpory“ a ujištění, že její desítky let dlouhý odkaz nebude zapomenut, a koncern z ní vybuduje opět prosperující sebevědomou značku s adekvátním portfoliem. Čekání na první reálné kroky bylo sice dlouhé, ale stálo za to. A asi není s podivem, že první koncepty a vize reflektují jeden z nejvíce kultovních modelů za celou historii italského výrobce – supersportovní Stratos.

Lancia otevírá novou kapitolu a představuje pokrokové logo. V plánu je i nová Delta, zkusí překonat Integrale EVO

Lancia již 15. dubna tohoto roku představila vizi nového modelu – zatím pojmenovaný jako Lancia Concept – před jeho oficiální a úplnou premiérou. Z toho mála, co je zatím dostupné, můžeme opravdu soudit, že inspirací byl Stratos. Navíc tvarově velmi úzce souvisí s designovou kreací Pu+Ra Zero, která byla odhalena v listopadu loňského roku. Generální ředitel Lancie Luca Napolitano pak k novému konceptu dodal, že se jedná o první ze série dalších modelů. A jako první chcete mít absolutní „bombu“, to dá rozum.

iZdroj fotografie: Lancia

Poněkud střízlivěji vypadá nová generace Ypsilonu, která na trh přijde v roce 2024. Současný model se prodává od roku 2011 a je jedním z nejdéle běžících modelů, které se stále prodávají v automobilovém průmyslu. Navzdory několika faceliftům a technickým vylepšením je to stále městský vůz, který sdílí svou platformu s Fiatem 500 a Pandou, vyvinutými již v roce 2003. Po nové Ypsilonce bude v roce 2026 následovat nový vlajkový model, a o dva roky později elektrický nástupce Delta. 

Vzkříšení Lancie bude skvělé. A přijde zřejmě opravdu brzy.

Blýská se tedy opravdu na lepší časy? Vypadá to tak. Stellantis není „partička nazdárků“, jde o jednoho z největších výrobců automobilů na světě. A celé fungování má pochopitelně zaměřené na zisk a prosperitu, jak také jinak. Pokud tedy on značce věří a má pro ni jasně určené místo ve svém portfoliu, dá se předpokládat, že tomu tak skutečně bude. A nás čekají další skvělé modely z Itálie. Jak to vidíte vy, povede se Lancii nakonec opravdu vzkřísit? Dejte nám vědět do diskuze pod článkem, děkujeme!

Šéf Stellantisu přiblížil, jaký osud čeká Alfu Romeo. Na stole jsou velké plány, doba hájení skončila

Galerie

Další 3 fotografie
Další 3 fotografie

Věříte, že už to konečně vyjde?

Zdroj: YOU CAR
Diskuze Vstoupit do diskuze
60 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články