Teď je nejlepší doba na nákup těchto okázalých ojetin. Jejich ceny strmě padají a níž už nepůjdou, lepší auta těžko najdete

Jak říkají Angličané: „I kdyby bylo jediný den v roce pěkně, stojí za to mít kabriolet.“ Nelze než s nimi souhlasit. Navíc ceny aktuálně míří dolů, ideální doba na to, udělat si radost.

i Zdroj fotografie: Volkswagen
                   

I když ráno už to není úplně na tričko a šortky (pokud tedy nejste vyloženě otužilec), září je v Čechách stále ještě prosluněný měsíc a počasí v těchto dnech tomu dává za pravdu. Odpoledne teploty bez problémů dosáhnou na příjemných 25 °C a zrovna dnes kolem mne projel vůz starší generace Třídy E od Mercedesu, řidič i spolujezdec si podzimního slunce evidentně užívali. Napadlo nás podívat se, jaký je nejoblíbenější kabriolet v Evropě. A odpověď by čekal málokdo. Pojďte na malý open air výlet společně s námi.

Lyže se kupují na jaře, kolo (a kabriolety) na podzim

Navíc je ideální doba pro nákup čehokoli, co jen trochu zavání létem. Aneb jak sportovci vědí, kolo se kupuje na podzim a lyže se kupují na jaře. Nejlepší slevy, největší ochota prodávajících jít po sezóně s cenou dolů. A na nás už jenom zůstává, abychom tohoto faktu umně využili. Kupovat kabriolet v květnu nebo červnu je totiž opravdu nesmysl, prodávající si je moc dobře vědom toho, jak „už se v něm vidíte“, a bude výrazně méně svolný k případnému jednání o ceně.

Analytická společnost DataForce tedy zveřejnila nejnovější statistiky prodeje aut „nahoře bez“, přičemž je rozdělila do dvou kategorií – roadstery a kabriolety, kde je navíc prémiovým kabrioletům vyčleněna samostatná „kolonka“, samostatně jsou hodnocena i prémiová kupé.

Nejlepší ojeté kabriolety, které lze pořídit do 100 000 Kč. Levnější už nebudou, jejich cena do nekonečna poroste

My se zaměříme výhradně na kabriolety, kupé a prémiová kupé necháme protentokrát stranou. Pokud vás přesto zajímají‚ vězte, že nejprodávanějším modelem v Evropě v prvních 7 měsících tohoto roku bylo Porsche 911 (8 216 prodaných kusů), následované BMW řady 4 (6 562 ks) a BMW řady 2 (5 276 ks). První místo je očekávatelné, jde ostatně o (nejen evropský) etalon sportovních kupé, BMW pak velmi podobně – řada 4 prémiová, řada 2 plní roli dostupnějšího (pochopitelně v intencích cenovek BMW) modelu.

Kombinace SUV/kabrio evidentně zabrala. Potlesk pro VW

V kategorii kupé/kabrio nás ovšem zcela zaujal celkový vítěz. A tipujeme, že by ho na lídra segmentu hádal jen málokdo. Nejprodávanějším mainstreamovým kabrioletem se totiž stal Volkswagen T-Roc. Slyšíme fanfáry z Wolfsburgu? Vypadá to tak. Přitom jsme původně kombinaci SUV/kabriolet nedávali příliš šancí na úspěch. Opak se však stal realitou. Vypadá to, že jakmile je někde SUV, o úspěchu již netřeba pochybovat. T-Roc ve verzi kabrio je k dostání v Česku a začíná na ceně 900 900 Kč.

V této cenové relaci je k dispozici verze s 1,5litrovým benzinovým motorem TSI, o výkonu 110 kW (150 koní) a s šestistupňovou manuální převodovkou. Základní výbavou jsou 17palcové disky z lehkých slitin, digitální přístrojová deska, ambientní osvětlení, manuální klimatizace, navigace, přední LED světla, parkovací asistent, dešťový a světelný senzor a mnoho dalších vychytávek. Navíc má plátěnou elektro-hydraulickou střechu v černé barvě, kterou lze stáhnout za 11 vteřin.

Druhé místo – kultovní roadster z Japonska

Mazda MX5, kultovní roadster, obsadila druhé místo v této kategorii se značným odstupem. Současně skončilo na třetím místě další překvapení – kupé Alpine A110. To se v Evropě prodává převážně za cenu mírně přes 1,2 milionu korun, za což dostanete „lehkonohé“ (1 109 kg!) kupé s 1,8litrovým motorem o výkonu 252 koní. Ano, to nezní vůbec špatně, nicméně cena tomu popravdě odpovídá. Jakkoli máme Alpine mnozí stále spojeni s „lidovým“ Renaultem, A110 však opravdu není Clio. A vyžaduje poněkud saturovanější bankovní účet.

Frajer v malé Mazdě MX5 chtěl předjet kolonu a brutálně vytlačil jedoucí SUV ze silnice. Chtěl zmizet poldům: Video

V žebříčku prémiových kabrioletů se na prvním místě umístilo auto, u kterého nelze jednoznačně říci, podle jakých kritérií bylo zařazeno – Mini One/Copper. Bezprostředně za ním následují BMW řady 4 a Porsche 911. Prodeje této kategorie ukazují, že kabriolety se nejčastěji kupují jako druhé nebo třetí auto v rodině, a hlavně mezi velmi bohatými lidmi. Třetí verze Porsche 911, kterou lze v Čechách získat v kabrio verzi začínající nad hranicí 3 miliony korun, se prodalo téměř 6 tisíc kusů.

I když je jediný den v roce pěkně, stojí za to mít kabriolet

Raritní kabriolet od Pininfariny je k mání za 2 české platy. Vypadá fantasticky, zamilujete si ho na první pohled

I když ale nemáte na 911 Cabrio, určitě si zkuste udělat radost a něco „nahoře bez“ si pořiďte. I kdyby to měl být (mimochodem mimořádně elegantní) Peugeot 306 Cabrio, starší totiž v tomto případě opravdu neznamená méně půvabný. Podobně dostupné jsou Opely Astra Cabrio, stejně jako třeba Focus CC s pevnou střechou. A i takový VW EOS je k mání za rozumné peníze, přitom s ním pořád uděláte „kopec parády“. A nezapomeňte na anglické přísloví: I kdyby bylo jediný den v roce pěkně, stojí za to mít kabriolet. Držíme palce se sluncem a větrem ve vlasech!

Který kabriolet/roadster by byl vaší volbou?

Zdroj: CarGurus, Motor1
Diskuze Vstoupit do diskuze
55 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články