Babetta z Lidlu? V Česku začal revoluční prodej: Nové horské elektrokolo s dojezdem až 100 km a boží cenou

Nové elektrokolo z Lidlu je vlastně taková moderní česká babeta na steroidech – stejně dostupné, ale s pořádnou dávkou výkonu navíc.

i Zdroj fotografie: Lidl
                   

Elektrokola se definitivně zabydlela nejen v českých cykloshopech, ale i v garážích, sklepech a předsíních fanoušků cyklistiky, případně rovnou v obývacím pokoji. Autor tohoto textu totiž určitě není sám, kdo parkuje své kolo přímo u postele. Bez ohledu na denní porci schodů, kterou musí s dvoukolovým miláčkem na rameni absolvovat. Jeden z největších supermarketů pak aktuálně i přichází s řešením, které možná změní pravidla hry. I to nošení do schodů. Pojďme se na to každopádně podívat společně.

Covid-19 nastartoval boom elektrokol. Ne všichni to zvládli

Když před pěti lety přišla temná pandemie covidu-19 a lidé byli náhle nuceni zůstat doma, respektive s možností vycházky maximálně tak do lesa, propukl boom elektrokol zcela naplno. Lidé měli dostatek peněz (bez možnosti je utrácet tak, jak byli zvyklí) i volného času k výletům a objevování dosud neznámého. A moderní elektrokolo jim k tomu poskytlo nebývalou porci svobody a zábavy, v dobách všech těch lockdownů tolik ceněných. Není tedy divu, že i z naprostých „necyklistů“ se doslova přes noc stali ostřílení bikeři.

Video: Hlupák cyklista neví, kde má pravou ruku, ale jde se hádat s řidičem, aby se ukázal před holkou. Ve finále se ztrapní oba

Ti na svých novotou zářících strojích za nemalé desetitisíce (nezřídka i statisíce) korun překonávali vrcholy hor a dobývali místa, která by jim byla jinak zcela zapovězena. Co na tom, že občas plně otestovali zásahové schopnosti záchranářů, neb vyjet s pomocí elektromotoru na kopec je jedna věc, bezpečně jej sjet na velkém a těžkém kole je věc druhá. Což nejeden amatér-elektrobiker již celkem přesně ví. Zlomených klíčních kostí a pochroumaných zápěstí (v tom lepším případě) významně přibylo. A krvavých lýtek od převodníků také.

Převodníky a řetěz jako relikt minulosti. A hrozba zranění k tomu

Neb kdo jste někdy nesli kolo na rameni, případně se dostali do trochu prekérní situace během nějaké manipulace na místě, moc dobře víte, jak velmi snadno se „otisknou“ právě zuby převodníku do cyklistova lýtka. A kdyby jen otisknou. Občas také „zakousnou“, a to pak přijde ke slovu i desinfekce a lékárnička, s ohledem na to, že řetěz a převodníky bývají téměř vždy mastné a špinavé. Jinými slovy, tohle je část kola, jež je sice nezbytná, ale minimálně jednou za život ji zřejmě proklel každý cyklista.

iZdroj fotografie: Lidl

Tím spíš možná mnozí z nás uvítají řešení, se kterým u svých elektrokol přichází tak trochu nečekaně německý Lidl. A nejen on, třeba i jeden z jeho největších konkurentů, řetězec Aldi. Ale pochopitelně nejen oni. A dalo by se možná říct „konečně“. Konečně někoho napadlo vyměnit špinavý, kovový (a co si budeme povídat, i pár stovek gramů vážící) řetěz za ozubený plastový řemen. Dává to smysl. Což píšu jako někdo, kdo má na kole samozřejmě pořád klasický řetěz. Který se navíc po čase vytahá a musí se měnit.

Pokud řemen zvládne rozvody motoru, zvládne i převody elektrokola

A který je unášen ozubenými koly. Nemusím vám asi popisovat, jak vypadá moje pravé lýtko. Pár „záseků“ je na něm vidět dodnes. A i když se zatím nechystám měnit kolo za elektrokolo, musím ozubenému řemenu jen zatleskat. Tichý, čistý, s převody v zadním náboji, ideální řešení pro ty, kdož nutně netrvají na přehazovačce a klasickém řešení. Doba a technologie pokročily, a pokud řemen zvládne rozvody v silném motoru, zvládne i elektrokolo. A snížení spotřeby desinfekce a náplastí? To každý myslím jedině uvítá. Ostatně, jak to vidíte vy? Kolo, nebo elektrokolo?

Lidl má elektrokolo za 45 tisíc: Konkurence má důvod k obavám

Při běžné návštěvě Lidlu kvůli rohlíkům a jogurtům mě čekalo zajímavé překvapení. Lidl začal prodávat nové horské elektrokolo Crivit PEAK 709. Jako vášnivého cyklistu mě okamžitě zaujalo, a tak jsem se podíval blíž – protože za cenu 44 999 Kč vypadá tahle nabídka opravdu zajímavě.

Co Crivit PEAK 709 nabízí?

Za necelých 45 tisíc korun dostanete solidní výbavu: motor Mivice X700 s výkonem 250 W a působivým točivým momentem až 100 Nm (to je vážně slušná porce síly do kopců!), baterii o kapacitě 709 Wh s deklarovaným dojezdem až 100 km a kvalitní komponenty Shimano. Přehazovačka Shimano CUES U6000 nabídne 10 rychlostí a brzdy Shimano MT200 jsou osvědčená klasika. Ale jak obstojí v porovnání s konkurencí?

Srovnání Crivit PEAK 709 s konkurenčními elektrokoly

KoloCrivit PEAK 709Apache Hawk E5Leader Fox KentRock Machine Storm e60-29
Cena44 999 Kč~45 000 Kč~47 000 Kč~46 000 Kč
MotorMivice X700, 100 NmBafang M400, 80 NmBafang M500, 95 NmSport Drive, 70 Nm
Baterie709 Wh630 Wh720 Wh500 Wh
Dojezd100 km120 km130 km100 km
ŘazeníShimano CUES 10 rychl.Shimano Deore 10 rychl.Shimano Alivio 9 rychl.Shimano Altus 9 rychl.
BrzdyShimano MT200Shimano MT200Shimano MT200Shimano MT200
Zdroj: srovnání redakce AutoŽivě z oficiálních dat prodejců

Moje hodnocení: Lidl to trefil do černého

Crivit PEAK 709 má oproti konkurentům výraznou výhodu v silném motoru (100 Nm) a solidní kapacitě baterie. Přestože Apache a Leader Fox nabídnou delší dojezd, Lidl to kompenzuje vyvážeností výbavy a cenou, která v této kategorii působí jako silný argument. Osobně se těším, až kolo vyzkouším v praxi, protože parametry vypadají na papíře skvěle. Kdo by čekal, že pro kvalitní elektrokolo se jednou vydáme právě do Lidlu? Mezitím se můžete podívat na přiloženou videorecenzi.

Nové elektrokolo z Lidlu je vlastně taková moderní česká babeta na steroidech – stejně dostupné, ale s pořádnou dávkou výkonu navíc. Zatímco babeta kdysi dobyla české silnice svým jednoduchým kouzlem, Lidl se pokouší o totéž, jen v terénu a s pořádnou elektrickou šťávou.

Koupili byste si kolo z Lidlu?

Zdroj: Lidl
Diskuze Vstoupit do diskuze
150 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články