Dostupné a odolné SUV od rumunského výrobce Dacia Duster se pyšní zastaralou technikou od francouzské automobilky Renault a je mezi českými motoristy žádané. Ale i tento vůz má, jako téměř každý jiný, „problémová“ místa. Majitelé terénních Dacií první i druhé generace promluvili o 8 hlavních nevýhodách svého nezmarana na nezpevněné cesty.
Riskantní nastupování do rumunského SUV
Mnoho českých motoristů volí DaciiDuster kvůli jeho relativně nízkým nákladům a dobrým technickým vlastnostem. Téměř od prvních dnů provozu si však všimnete jedné z hlavních nevýhod – musíte nastupovat a vystupovat z auta opatrně, abyste si nezašpinili oblečení. Nepomůže ani výměna blatníků či instalace širokých nášlapů, protože musíte být stále velmi opatrní.
Hlučná a věčně zaprášená kabina
Majitelé Dacie Duster si stěžují na hluk a prašnost kabiny. V tomto případě pomáhá výměna gumových těsnění, ale ne každý se k takovému řešení uchýlí. Další nevýhodou je tuhý volant, ačkoli výrobce již tento problém vyřešil instalací elektrohydraulického posilovače do Dacie Duster modelového roku 2020.
Šestikvalt Dusteru nesedí
Šestipásmová manuální převodovka je pro majitele Dacie Duster nepohodlná, protože musíte neustále sešlapovat spojku a často přeřazovat z jednoho rychlostního stupně na druhý. Velká nevýhoda malého SUV je také relativně vysoká spotřeba paliva. To platí zejména pro variantu s 1,6litrovým benzínovým agregátem, který ve městě zbaští 10,5–13 litrů pohonných hmot na každých sto ujetých kilometrů.
Utrpení v interiéru
Přílišný úspěch nesklízejí také nepohodlná sedadla s mělkým opěradlem a chybějícím bočním vedením. Třešinkou na dortu je špatně fungující klimatizace, která si v létě údajně nedokáže poradit s horkým počasím, a evergreenem rumunské automobilky z koncernu Renault-Nissan-Mitsubishi jsou nekvalitní materiály v interiéru.