Kdy sjel z výrobní linky první „Maluch“ neboli automobil Fiat 126p? Tedy vůz lépe známý také jako Polski Fiat? Bylo tomu v těchto dnech, ale před 46 lety. Jednalo se o zajímavý městský vůz vycházející z italského originálu, který se lišil především podvozkem a několika designovými prvky. Jak toto auto vypadá, to ví pravděpodobně každý. To ale nevíte, to je fakt spojený s tím, že se vyráběla i řada jiných verzí, než jenom klasika. A ty si právě dnes představíme.
Fiat 126p Bombel
Opravdu velmi zajímavý počin. Nutno říci, že se jednalo o prototyp vycházející z klasického vozu. Představen byl v roce 1974 a byl typický tím, že v zadní části vozu byla laminátová konstrukce nabízející kapacitu zhruba 1 krychlový metr. V podstatě se jednalo k pick-up, který ale nikdy nebyl sériově vyráběn. Přesto dokázal vzbudit pozornost, hlavně pro praktičnost.
Fiat 126p Kombi
Komu přišel klasický „Maluch“ příliš malý, ten mohl sáhnout po verzi Kombi. Jejím úkolem bylo nabídnout hlavně praktičnost spojenou s dostatečným zavazadlovým prostorem. Maluch byl výrazně zvětšen, díky čemuž měli více místa jak samotní cestující, tak i jejich zavazadla. Dokonce muselo dojít k tomu, že byl změněn celý motorový prostor, aby mohlo dojít k tomu, že podlaha zavazadlového prostoru bude rovná.
Fiat 126p Bosmal
Poměrně unikátní verze vozu, která se označovala jako exportní. Primárně mířil Fiat 126p Bosmal na jih. Jednalo se totiž o kabriolet a zde byly podmínky pro jeho využití přece jenom lepší. Navíc šlo o velmi omezenou sérii, jelikož vyrobeno bylo pouze 507 kusů.
Fiat 126p LPT
Tutu verzi daného vozu jistě neznáte. To proto, že se jednalo o velmi netradiční modifikaci s cílem udělat z osobního městského auta nákladní vůz do terénu. Jednal se o řešení, které často využívala armáda, či jiné státní složky. vyráběný byl v letech 1979 – 1981. Nutno říci, že počet vyrobených modelů byl však opravdu malý. Toto řešení se jednoduše neujalo.
Fiat 126p Ryjek
Jak se model Fiat 126p Ryjek lišil od své klasiky? Především tím, že tento model byl o 19 centimetrů delší než klasická sériové verze. Také nelze zapomenout na uložení motoru v předu a také na pohon předeních kol. Vůz nabídl také dobrou praktičnost, díky většímu zavazadlovému prostoru. Auto se poprvé objevilo v roce 1977 a skončilo v roce 1981. Žádný velký úspěch ho nečekal.