Díky novým komponentům je možné oživit i již nevyráběné stroje a nechat vzniknout tzv. restomodům. A navíc jim dodat i originální design a výbavu, přesně jako v tomto případě.
Můžete si o té italské krabičce se zcela rovným čelním sklem myslet cokoli, ale jde o jeden z nejlepších automobilů, jaký kdy na Apeninském poloostrově vznikl. Pochopitelně včetně všech Ferrari, Maserati nebo Lamborghini. A pochází z pera tvůrce vyhlášeného designérem 20. století. Ti znalí již vědí, zbytku napovím: jediný Fiat, který se jmenuje po medvídkovi. Ano, je to Panda, pochopitelně. Pro Fiat klíčový model, který jej „tahal z bryndy“ už nejednou. Opravdu speciální Pandu si na každý pád nikdy nenechte pláchnout. Pojďme se na ni podívat společně.
Zásadní role Pandy pro mobilitu Evropanů je nezpochybnitelná
A i když se srovnání s Ferrari nebo Lamborghini uvedenému v předchozím odstavci možná pousmějete, rád vám jej vysvětlím. Role Pandy v umožnění mobility i nižším nebo slabším sociálním vrstvám je totiž nezpochybnitelná, v tomto směru zastává roli jakéhosi pokračovatele legendárních dvojčat Fiat 500/600 a není náhodou, že právě moderní verze kultovní „pětistovky“ má technické základy převzaté z (taktéž moderní) Pandy. A zatímco nová 500 je spíše designovým počinem, Panda je stále tím, kdo má především vozit. A sloužit.
První generace pak odvezla miliony Evropanů (a nejen Evropanů) na jejich cestách a pro mnohé se stala více než automobilem. Byla kamarádem, spolupracovníkem, členem rodiny. Za málo peněz hodně muziky. To první už tak úplně neplatí u moderních verzí, byť jsou stále dostupné. A příliš to neplatí ani u jedné speciální verze, kterou ke čtyřicátému výročí Fiatu Panda 4×4 vytvořila společnost Niels van Roij Design ve spolupráci s holandským prodejcem Kaeve Cars.
Design inspirovaný mořem a jachetním sportem
Jedinečný restomod se jmenuje „Piccolo Lusso“, a jak je patrné z fotografií, model prošel důkladnou renovací, včetně zakázkového lakování a generálního opravení interiéru. „Nouvo Panda“ je navržena jako kombinace elegance a funkčnosti, přičemž si zachovává charakteristické vlastnosti klasického Fiatu Panda, přestože není zaměřena na cenovou dostupnost. Karoserie je v atraktivním odstínu Azzurro Blue, který připomíná moře. Je navíc doplněna ocelovými prvky s bílými kroužky, které barevně pasují do „mořského designu“.
Dříve nelakované plastové díly, jako jsou nárazníky, zrcátka a vnější obložení, jsou nyní v téže barvě jako karoserie. Přední i boční směrovky jsou pak čiré a nahrazují původní oranžové. Interiér darovaného Fiatu Panda 4×4 od Sisleyho nebyl v dobrém stavu a byl považován za velmi těžko zrestaurovatelný. Tým návrhářů se však rozhodl pro nové měkké kožené čalounění výplní dveří, palubní desky a sedadel v odstínech hnědé a bílé, které byly inspirovány středomořskou architekturou.
Silueta „krabicového designu“ Pandy i na textilii uvnitř vozu
Vložky sedadel jsou vyrobeny z tkaniny, která je ve vzorech malých čtverců, aby odrážela hranatou siluetu Pandy. Na palubní desce je umístěn sklonoměr, který ukazuje, že italský městský vůz bere terén vážně. Odznak Sisleye, který symbolizuje muže na kajaku, je umístěn na palubní desce, volantu a dveřích jako narážka na původní auto. Zavazadlový prostor byl také vylepšen podlahou z teakového dřeva, která připomíná designy, jako je Castagna Milano Tender 2 500 a další inspirace ze světa jachtingu.
Celý projekt vyšel téměř na jeden milion korun. Nicméně za výslednou podobu to bezpochyby stojí a o zájemce tuším nebude mít nouzi. Pro nás ostatní nezbývá než se podívat na inzerci ojetých vozů: zachovalých 4×4 verzí novodobé Pandy je k mání stále dostatek.